انسداد کانال ها در الحدیده و پایان فعالیت های نظامی

انسداد کانال ها در الحدیده و پایان فعالیت های نظامی
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 18:46

گروه های ناظر سازمان ملل متحد همچنان در استان الحدیده گشت زنی می کنند تا از پایان یافتن هر گونه فعالیت نظامی در بنادر و عدم وجود افراد مسلح مطمئن شوند.

العالم - یمن

نیروهای گارد ساحلی یمن و استانداری الحدیده در کنار گروه های ناظر سازمان ملل اولین مرحله توافقنامه حدیده را اجراء و کانال ها را پُر کردند و موانع را از مسیرها برچیدند.

پس از اینکه ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای خود را از بنادر الحدیده بیرون بردند، گروه های ناظر بین الملل مأموریت خود را آغاز کردند و به گشت زنی و بررسی دقیق اوضاع بنادر این استان پرداختند تا از پایان هر گونه فعالیت مسلحانه و عدم وجود نیروهای مسلح مطمئن شوند.

"ینز تویبرگ فرادزن" (Jens Toyberg-Frandzen) معاون رئیس ناظران بین المللی در استان حدیده اعلام کرد: سرآغاز خوبی بود ولی برخی مسائل است که ما، استانداری الحدیده و نیروهای گارد ساحلی برای حل آن تلاش می کنیم تا سرانجام صلح و امنیت در سراسر یمن برقرار شود.

"محمد عیاش قحیم" استاندار حدیده گفت: موانعی که ژنرال مایکل لولسگارد رئیس ناظران بین الملل خواستار برچیدن آن شده بود، برچیده شد. همچنین انسداد کانال ها به پایان رسید و توافقنامۀ سوئد (توافقنامه حدیده) به طور کامل اجراء می شود.

"محمد القادری" عضو کمیته جابجایی نیروها در استان حدیده گفت: ما مرحلۀ اول توافقنامه را اجراء کردیم و توپ هم اکنون در زمین طرف مقابل و زمین سازمان ملل است. ما تلاش می کنیم که اوضاع بنادر را به حالت طبیعی خود بازگردانیم تا کشتی ها لنگر بیندازند و نیروهای سازمان ملل بتوانند فعالیت عادی خود را آغاز کنند.

در حالی که نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران وابسته به این ائتلاف از اجرای توافقنامه الحدیده امتناع می کنند، ارتش و کمیته های مردمی برای جلوگیری از خونریزی و حفظ جان مردم، خود را پایبند به اجرای توافقنامه می دانند.

با حضور مایکل لولسگارد رئیس ناظران بین الملل در استان حدیده در غرب یمن، ارتش و کمیته های مردمی اولین مرحله توافقنامه را که شامل انسداد کانال ها و پایان هر گونه فعالیت مسلحانه و عدم وجود نیروهای مسلح در بنادر حدیده است، اجراء کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها