دادستان رژیم صهیونیستی تقاضای تعویق استماع مرتبط با جرایم نتانیاهو را رد کرد

دادستان رژیم صهیونیستی تقاضای تعویق استماع مرتبط با جرایم نتانیاهو را رد کرد
پنج‌شنبه 16 خرداد 1398 - 14:49

دادستان کل رژیم صهیونیستی برای دومین بار، درخواست نتانیاهو برای تأخیر در برگزاری جلسه رسیدگی به اتهاماتش را رد کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

«آویچای ماندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی، برای بار دوم تقاضای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مبنی بر به تأخیر انداختن جلسه استماع پیش از اعلام جرم وی را رد کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «آی ۲۴»، ماندلبلیت روز پنج‌شنبه در این‌باره توضیح داد انتخابات جدید نمی‌تواند بهانه‌ای برای به‌تأخیر انداختن روند دادگاه باشد.

او دوهفته پیش نیز درخواست نتانیاهو برای تأخیر یک ساله برگزاری جلسه استماعش در دادگاه را رد و اعلام کرد که منافع عمومی در این است که نتیجه آن سریعا مشخص شود.

البته وی موافقت کرد جلسه پیش از کیفرخواست نتانیاهو درباره اتهامات مطرح شده تقریبا سه ماه به تاخیر بیافتد. جلسه استماع وی قرار بود روز ۱۰ جولای برگزار شود اما هم اکنون این جلسه تا روزهای ۲ و ۳ اکتبر به تاخیر افتاده است.

پس از آن‌که نتانیاهو در تشکیل کابینه تا زمان مقرر شده شکست خورد انتخابات پارلمان این رژیم باید تکرار شود.

نتانیاهو مدعی شده بود که توانسته ۶۰ کرسی را در ائتلاف خود داشته باشد. وی برای آنکه بتواند کابینه را تشکیل دهد به حمایت ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی نیاز داشت.

او در حال حاضر با سه پرونده قضایی در ارتباط با رشوه‌خواری، شیادی و قانون‌شکنی مواجه است.

یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰» است. او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه‌دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها