شهادت 6 نمازگزار یمنی به دست مزدوران عربستان

شهادت 6 نمازگزار یمنی به دست مزدوران عربستان
شنبه 18 خرداد 1398 - 00:46

رسانه‌های یمن از حمله مزدوران ائتلاف سعودی-اماراتی به نمازگزاران در استان الضالع این کشور خبر دادند که بر اثر آن شش نفر شهید و چهار تن دیگر زخمی شدند.

العالم - یمن

رسانه‌های یمن جمعه (۱۷ خرداد) گزارش دادند که «نیروهای مزدور» وابسته به ائتلاف سعودی و اماراتی به یکی از مساجد استان الضالع واقع در جنوب یمن حمله کرده و آن‌ها را کشته‌اند.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد که نیروهای مزدور با حمله به این مسجد در شهرستان «الارزاق» شش تن از آن‌ها را شهید و چهار تن دیگر را زخمی کردند.

«محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن این حمله را «جنایت وحشیانه» خواند و آن را شدیدا محکوم کرد.

او گفت: چنین جنایت‌هایی پرده از کثیف‌ترین جنگ‌ها برمی‌دارد که "خرده کشورها" این جنگ‌ها را به راه انداخته‌اند و یکی از کانون‌های جنایت بین‌المللی منظم را تشکیل داده‌اند.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) نوشت که تلفات جنگ در یمن بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام می‌شود.

این روزنامه شمار کشته‌ها را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد. «ویرجینیا گامبا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان اخیرا اعلام کرده است که بر اثر جنگ محور عربستان سعودی علیه یمن، بیش از ۷۵۰۰ کودک در جنگ یمن کشته شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها