انهدام گسترده زرهپوش های سعودی در عسیر + فیلم

شنبه 18 خرداد 1398 - 15:50

نیروهای یمنی حمله ارتش و مزدوران سعودی به گذرگاهی در منطقه عسیر در جنوب عربستان را دفع کردند.

العالم - یمن

یک منبع نظامی با اشاره به این خبر گفت که نیروهای یمنی نظامیان ومزدوران سعودی را به مدت چند ساعت محاصره کرده و خسارت ها و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ صحنه هایی از این درگیری و فرار نظامیان سعودی از میدان جنگ را منتشر کرد.

به دنبال حمله نظامیان سعودی به منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان، درگیری شدیدی بین مهاجمان و نیروهای یمنی مستقر در منطقه درگرفت، در این درگیری صدها تن از عناصر و افسران سعودی و مزدوران آنها در حین پیشروی به سمت گذرگاه علب، هدف حمله توپخانه ای قرار گرفتند.

در این عملیات نیروهای یمنی، نظامیان سعودی را به محاصره خود درآوردند. این در حالی است که بالگردهای سعودی برای نجات نظامیان عربستان قصد دخالت داشتند اما شلیک ضد هوایی های یمن مانع تحقق اهداف آنها شد.

نیروی هوایی دشمن نیز قصد دخالت در این درگیری و شکستن حلقه محاصره داشت اما آنها نیز متحمل خسارت و تلفات های شدیدی شدند.

گفتنی است تلاش نظامیان سعودی برای پیشروی در منطقه عسیر پس از آن صورت گرفت که ارتش یمن در مساحتی به وسعت 10 کیلومتر مربع در نجران دست به عملیات زدند. و بیش از 20 موقعیت نظامی را به کنترل خود درآورده و بیش از 200 نظامی را کشته یا مجروح کرده و تعداد دیگری را اسیر کردند.

در تصاویر و ویدیوهایی که ستاد اطلاع رسانی جنگ منتشر کرده است صحنه هایی از تانک ها و زره پوشهای منهدم شده عربستان و نظامیان سعودی را در حال فرار نشان می دهند.

همزمان پدافند هوایی یمن یک فروند پهپاد ساخت آمریکا را در ساحل غربی هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت این پهپاد از نوع ام کیو 9 است و کاربرد تهاجمی و تجسسی داشته است.

پیش از این در همین سال، 4 فروند هواپیمای شناسایی سعودی سرنگون شده بودند.

پربیننده ترین خبرها