گروهک «ارتش آزاد» سوریه‌ در پی دریافت موشک‌های آمریکایی

گروهک «ارتش آزاد» سوریه‌ در پی دریافت موشک‌های آمریکایی
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 14:41

گروهک «ارتش آزاد» که در شمال و غرب استان حماه در حال درگیری با ارتش سوریه است، امید دارد که بتواند موشک‌های ضد هوایی از آمریکا دریافت کند.

العالم - سوریه

همراه با اعلام «جیمز جفری» فرستاده آمریکا در امور سوریه مبنی بر همکاری با ترکیه در خصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، فرماندهان و رهبران گروههای تروریستی مورد حمایت آنکارا به گرمی از این مسأله استقبال کردند. در این منطقه امن قرار است نیروهای کرد سوریه حضور نداشته باشند.

به نوشته پایگاه خبری المجد، «فاتح حسون» از فرماندهان گروهک «ارتش آزاد»، در صفحه توئیتر خود نوشت: از سخنان نماینده آمریکا استقبال می‌کنیم و از دولت این کشور می‌خواهیم تا حمایت و پشتیبانی خود از ارتش آزاد را دوباره آغاز کند.

او از آمریکا خواست تا موشک‌های ضد هوایی در اختیار تروریست‌های سوری قرار دهد.

از سوی دیگر برخی از فعالان کرد از سخنان «جیمز جفری» ابراز نگرانی کرده و در خصوص معامله آمریکاترکیه به حساب کردها هشدار داده‌اند.

برخی از کارشناسان نیز سخنان نماینده آمریکا در امور سوریه را یک اقدام تبلیغاتی و نمایشی می‌دانند و اینکه دولت آمریکا همچنان بر روی کردها حساب می‌کند اما ممکن است واشنگتن در همکاری با آنکارا بخواهد نیروهای کرد را به حاشیه برده یا منحل کند و به جای آن‌ها گروههای دیگری را به وجود بیاورد.

پایگاه المجد در ادامه نوشت: برای ایجاد منطقه امن مورد نظر آمریکا پیچیدگی‌ها و موانعی وجود دارد. ترکیه و آمریکا چه تعاملی با روسیه که همپیمان دولت سوریه محسوب می‌شود خواهند داشت و اینکه مسکو در صورت موافقت با این طرح چه امتیازی در ازای آن خواهد خواست.

نکته دیگر اینکه خوشحالی و استقبال بسیار گرم گروهک «ارتش آزاد» از سخنان جیمز جفری، نشان دهنده وضعیت بغرنج این گروهک است و اینکه ادعای آن‌ها مبنی بر عدم حمایت کشورهای خارجی از آن‌ها کذب است.

تلاش آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، در حالی است که توافق تنش میان روسیه و ترکیه در سوچی برای ایجاد منطقه امن علی رغم ایجاد مراکز دیده بانی در عمل رعایت نمی‌شود و درگیری‌ها به شدت در جنوب و غرب استان حمله و جنوب استان ادلب جریان دارد.

پربیننده ترین خبرها