ذخیره ارز خارجی چین به سه هزار و ۱۰۱ میلیارد دلار رسید

ذخیره ارز خارجی چین به سه هزار و ۱۰۱ میلیارد دلار رسید
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 07:54

داده های منتشر شده نشان می دهد تا پایان ماه مه سال ۲۰۱۹ (۱۰ خرداد سال ۱۳۹۸)، ذخیره ارز خارجی چین به سه هزار و ۱۰۱ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با یک ماه پیش، ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

العالم ـ آسیا

سخنگوی اداره ملی مدیریت ارز خارجی چین گفت: با توجه به شدت اصطکاک تجاری چین و آمریکا و افزایش عوامل نامشخص ناشی از روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شاخص دلار و بورس در سراسر جهان تا اندازه ای افزایش یافت.
"وانگ چون یینگ" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: از آغاز سال جاری، اقتصاد چین رشد باثبات و مطلوبی داشته و تقاضا و عرضه ارز خارجی این کشور به طور اساسی متعادل بوده است همچنین گردش برون مرزی پول این کشور ثبات خود را حفظ کرده و ذخیره ارز خارجی تا اندکی افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی اداره ملی مدیریت ارز خارجی چین اظهار داشت: رشد مطلوب اقتصادی چین پشتیبان قوی گردش باثبات بازار بوده و پایه خوبی برای ثبات کلی میزان ارز خارجی این کشور بنا کرده است.
وی افزود: با توجه به وجود عوامل نامشخص سیاسی و اقتصادی جهانی، بازار مالی جهانی به احتمال زیاد شاهد نواساناتی خواهد بود اما اقتصاد چین دارای استقامت و پتانسیل بسیار است و از توانایی روز افزون برای مقابله با چالش های خارجی برخوردار است بنابراین، روند رشد مطلوب اقتصادی این کشور در زمان طولانی در آینده حفظ خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها