راز انفجارهای پی در پی در "رقه" سوریه

راز انفجارهای پی در پی در
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 10:33

هر چند هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای پی در پی ضد شبه نظامیان قسد – وابسته به آمریکا - را به عهده نگرفته است، اما برخی از بزرگان عشایر رقه، خود فرماندهان قسد را به دست داشتن در این انفجارها متهم می کنند.

العالم _ سوریه

بر پایه این گزارش، هدف از این انفجارها که به دستور آمریکا انجام می شود بزرگنمایی حضور عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه برای توجیه ادامه ی حضور نیروهای آمریکایی در مناطق شرق فرات است.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در رقه، شب گذشته یک گروه ناشناس با بمب گذاری در مسیر گشتی شبه نظامیان قسد - هنگام عبور از نزدیکی زندان مرکزی در جاده ی رقه – حسکه، این گشتی را هدف قرار دادند و 16 شبه نظامی قسد کشته یا زخمی شدند.

دو انفجار شدید دیگر در دوم ماه میلادی جاری شهر رقه را به لرزه در آورد که منجر به کشته شدن یک فرمانده ارشد قسد و 15 شبه نظامی دیگر شد.

در نوزدهم ماه گذشته میلادی نیز 3 انفجار در رقه به وقوع پیوست که منجر به کشته وزخمی شدن حدود 30 نفر شد. دو انفجار از آن سه، دو گشتی قسد را هدف قرار داد و منجر به کشته وزخمی شدن همه افراد گشتی ها شد. انفجار سوم اما گروهی از مردم عادی را هدف قرار داد وشماری از آن ها را کشته و زخمی کرد.

چند روز قبل از این انفجارها، 2 انفجار بزرگ دیگر در رقه رخ داد؛ یکی از آن دو یک مرکز پلیس وابسته به شبه نظامیان قسد را هدف قرار داد ودومی نیز در نزدیکی شرکت برق رقه رخ داد. این دو انفجار نیز منجر به کشته وزخمی شدن حدود35 نفر از عناصر قسد ومردم عادی شد.

پربیننده ترین خبرها