عباس پیشنهاد شرکت در اجلاس منامه را رد کرد

عباس پیشنهاد شرکت در اجلاس منامه را رد کرد
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 15:07

"محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد شرکت در "اجلاس منامه" در قبال ارائه بسته حمایتی از سوی آمریکا را نپذیرفته و همچنین مقامات ارشد فلسطینی را از دیدار با مقامات صهیونیست منع کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

تارنمای روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" با درج این خبر افزود: در جریان سفر اخیر "جراد کوشنر" مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا و "جیسون گرینبلات" نماینده ویژه این کشور در خاورمیانه، به فلسطینی‌ها پیشنهاد شد که در صورت شرکت در کنفرانس اقتصادی منامه، آمریکا بسته حمایتی را به "رام الله" ارائه خواهد داد، اما عباس این پیشنهاد را رد کرده است.

این تارنما همچنین به نقل از یک منبع آگاه اردنی نوشت: عباس پیشنهاد حل بحران اقتصادی را نپذیرفته و مقامات ارشد فلسطینی را از دیدار با مقامات اسرائیلی منع کرده است.

ماههاست فلسطینی‌ها انتقال میلیون‌ها دلار از سوی رژیم صهیونیستی به بانک‌های فلسطینی را نمی‌پذیرند و آن را مسترد می‌کنند.

رژیم صهیونیستی درآمدهای حاصله از مالیات‌هایی که به صورت ماهانه برای عبور کالاها از گذرگاه‌های اراضی اشغالی دریافت می‌کند را به تشکیلات خودگردان می‌دهد، اما مخالفت تشکیلات با دریافت این اموال پس از آن صورت گرفت که تل‌آویو، به دلیل حقوق ماهانه‌ای که تشکیلات خودگردان به خانواده‌های اسیران و شهدای فلسطینی اختصاص می‌داد، حدود ۵ درصد از درآمدهای فلسطین به ارزش ۱۱ میلیون دلار را کسر کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرد: با توجه به ادامه سیاست رژیم صهیونیستی در کسر درآمدهای مالیاتی فلسطین، این تشکیلات به نشانه اعتراض حاضر به دریافت مابقی این درآمد از تل آویو نیست.

به گزارش ایرنا، آمریکا و رژیم صهیونیستی با اعمال فشار اقتصادی به فلسطینی‌ها، به دنبال ورشکستگی تشکیلات خودگردان هستند. از سوی دیگر آنها از این طریق سعی دارند با برگزاری نشست اقتصادی بحرین که فاز اول اجرای "معامله قرن" می‌باشد، در قبال عادی سازی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، بسته‌های حمایتی را به فلسطین ارائه دهند.

فلسطینی‌ها پیش از این اعلام کردند که معامله قرن "مرده به دنیا خواهد آمد" و آنها این توافق را نخواهند پذیرفت.

معامله قرن طرح آمریکایی است که فلسطینیها را عملاً از تشکیل کشور مستقل محروم می‌کند و به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی رسمیت می بخشد.

پربیننده ترین خبرها