10 کشته در حمله ترکیه به عناصر ی پ گ در تل‌‌ رفعت سوریه

10 کشته در حمله ترکیه به عناصر ی پ گ در تل‌‌ رفعت سوریه
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 20:22

وزارت دفاع ترکیه گفت که نیروهای ترکیه‌ای ۱۰ نفر از عناصر مسلح وابسته به یگان‌های مدافع خلق را در منطقه «تل رفعت» سوریه از پای درآوردند.

العالم - ترکیه

شبه نظامیان کُرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق (وابسته به عناصر پ‌ک‌ک) یکشنبه پیش یک نظامی ترکیه را در شمال سوریه کشته و پنج نفر دیگر را زخمی کرده بودند.

ارتش ترکیه نیز همان روز در پاسخ به این حمله مسلحانه عناصر یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ)، ۱۰ نفر از این عناصر کرُد را از پای درآورد.

امروز سه‌شنبه وزارت دفاع ترکیه بیانیه‌ای را در این رابطه صادر کرد و در آن گفت که «نیروهای ترکیه‌ای در واکنش به کشته شدن یکی از سربازان این کشور توسط عناصر یگان‌های مدافع خلق(ی‌پ‌گ)، مواضع آنها را در تل‌رفعت سوریه هدف قرار دادند».

به گزارش روسیاالیوم، در این بیانیه آمده که «مجموعا ۱۰ نفر از عناصر مسلح کُرد در پاسخ به کشته شدن یک سرباز ارتش ترکیه، هدف حملات نیروهای ترکیه‌ای در تل‌رفعت سوریه واقع در شمال حلب قرار گرفته و کشته شدند».

حملات ترکیه به تل‌رفعت سوریه در حالی صورت می‌گیرد که دولت سوریه بارها حضور نظامیان ترکیه در خاک خود را «غیر قانونی» خوانده و بر لزوم خروج این نیروها از خاک سوریه تأکید کرده است.

وزارت دفاع ترکیه اوایل هفته جاری اعلام کرد که در حمله شبه نظامیان کرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه، یک نظامی ترکیه کشته شده و پنج تن زخمی شدند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، این حمله در منطقه عفرین واقع در شمال استان حلب رخ داده است و نیروهای ترکیه با آتش توپخانه مواضع این شبه نظامیان را هدف قرار دادند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها