ارزیابی معاون حزب الله از عقب نشینی ترامپ در مقابل ایران

ارزیابی معاون حزب الله از عقب نشینی ترامپ در مقابل ایران
پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 - 12:13

« شیخ نعیم قاسم » معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگوی مفصل با ایرنا ، به سوالات مختلف از جمله عقب نشینی ترامپ در مقابل ایران ، قدرت بازدارندگی مقاومت در منطقه، مسایل و مشکلات داخلی لبنان و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در منطقه پاسخ داد.

العالم - لبنان

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تهدیدهای آمریکا علیه ایران و عقب گرد مسئولان آمریکا به ویژه دونالد ترامپ از اظهارات جنگ طلبانه علیه ایران را نشانه فراهم نبودن شرایط جنگ با ایران دانست و تصریح کرد، ایران هم با بیان اینکه در موضع دفاع قرار دارد و آغاز کننده آن نخواهد بود به این وضعیت کمک کرد.

نعیم قاسم در این گفت و گو همچنین موضوع آزادی "نزار زاکا" در ایران را با موضوع آزادی بازداشت شدگان لبنانی در امارات متحده عربی متفاوت دانست.

وی در خصوص حضور حزب الله در سوریه تاکید کرد، تا زمانی که نیاز باشد حزب الله با هماهنگی رهبری سوریه در این کشور باقی خواهد ماند.

شیخ نعیم قاسم همچنین اختلاف بین جریان المستقبل به ریاست "سعد حریری" نخست وزیر لبنان و جریان ملی آزاد به رهبری "جبران باسیل" وزیر خارجه این کشور را اختلاف بر سر جزییات داخلی لبنان برشمرد و گفت که به نظر نمی رسد بر توافق کلی بین این دو جریان تاثیری داشته باشد.

وی در ادامه، اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل علیه لبنان و نقض حریم هوایی و آبی آن در فواصل زمانی مختلف را یک مشکل مزمن برشمرده و گفت، لبنان بارها شورای امنیت و سازمان ملل را به اعمال فشار بر اسرائیل به منظور متوقف کردن این تجاوزات فراخوانده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از این گفتگو تعداد پناهجویان سوری در لبنان را بیش از یک سوم جمعیت لبنان دانست و گفت: این وضعیت آثار متعددی در سطح سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و جمعیتی دارد و تلاش برای بازگرداندان این پناهجویان به کشورشان در راستای حل این مشکلات جا دارد.

مشروح این مصاحبه در روزهای آینده منتشر خواهد شد./

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها