مخالفت حماس با شرط جدید تل‌آویو برای مرحله دوم مذاکرات آتش‌بس غزه

مخالفت حماس با شرط جدید تل‌آویو برای مرحله دوم مذاکرات آتش‌بس غزه
شنبه 25 خرداد 1398 - 17:28

حماس، شروط جدید رژیم صهیونیستی برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه را رد و اعلام کرد، پرونده نظامیان اسیر صهیونیست و آتش‌بس،‌ دو موضوع جدا از هم هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع وابسته به حماس اعلام کردند، رژیم صهیونیستی قدم گذاشتن در مرحله دوم توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در نوار غزه را مشروط به باز کردن پرونده نظامیان اسیر این رژیم در غزه کرده است.

این منابع به روزنامه مصری «عربی ۲۱» اعلام کردند، حماس «قاطعانه» ارتباط دادن پرونده نظامیان اسیر صهیونیست به شروط آتش‌بس و لغو محاصره غزه را رد و اعلام کرد، «این دو پرونده از یکدیگر کاملا جدا هستند».

منابع مذکور در ادامه افزودند، «نیکلای ملادینوف» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح منطقه تلاش می‌کند جلوی متشنج شدن اوضاع را بگیرد.

وی پیامی از سوی حماس برای رژیم صهیونیستی برده که در آن حماس اعلام کرده، این رژیم باید از وقت‌کشی در اجرای شروط آتش‌بس که تحت نظارت سازمان ملل، مصر و قطر حاصل شده، دست بردارد.

منابع آگاه تأکید کردند، حماس و گروه‌های فلسطینی، فرصت و اولویت را به تلاش‌های بین‌المللی برای تثبیت توافق‌های قبلی می‌دهند.

ملادینوف جمعه (دیروز) پس از ورود با غزه با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرده چهار نظامی صهیونیست را در اختیار دارد اما هیچ اطلاعاتی درباره آنها نداده است.

در ماه جاری (خردادماه) روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت رژیم صهیونیستی ارائه تسهیلات جدید به نوار غزه (که قبلا بر اساس توافق آتش‌بس نهایی شده بوده) را مشروط به شروط جدیدی کرده است.

در این گزارش آمده بود، رژیم صهیونیستی اعلام کرده جز پس از بازگرداندن نظامیان اسیرش - که در دست مقاومت غزه اسیر هستند- و توقف راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه و فلسطین اشغالی با هیچ تسهیلاتی در قبال غزه موافقت نخواهد کرد.

نوار غزه در نیمه اردیبهشت‌ماه گذشته شاهد جنگی دو روزه میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی بود و در نهایت با میانجی طرف‌های ذکر شده به این جنگ پایان داده شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها