وزیر خارجه سوریه برای دیدار با مقامات چین وارد پکن شد

وزیر خارجه سوریه برای دیدار با مقامات چین وارد پکن شد
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 20:03

«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در سفری رسمی و پنج روزه وارد چین شد تا با مقامات این کشور دیدار و گفت و‌گو کند.

العالم _ آسیا

«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه امروز (یکشنبه) برای سومین بار از آغاز بحران در سال ۲۰۱۱ راهی چین شد تا با مقامات رسمی این کشور دیدار کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در خبر کوتاهی نوشت که این سفر بنا به دعوت «وانگ یی» وزیر خارجه چین صورت پذیرفته و هدف از این سفر گفت‌و‌گو با مقامات این کشور در خصوص روابط دوجانبه و راههای توسعه آن در تمامی زمینه‌ها و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات سوریه، منطقه و جهان است.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه گذشته به رسانه‌های چینی گفته بود که «ولید معلم» برای بحث در خصوص روابط دو جانبه به خصوص موضوع سوریه از تاریخ ۱۶ الی ۲۱ ژوئن به پکن می‌آید.

چین هرچند در سطح روسیه و ایران حضور نظامی در سوریه ندارد اما از مدت‌ها پیش خود را از بازیگران اصلی در روند بازسازی سوریه می‌داند. به‌گونه‌ای که «شی شیاون» فرستاده ویژه این کشور به سوریه در تاریخ دسامبر۲۰۱۷ و زمانی که هنوز درگیری‌ها به شدت جریان داشت در مقابل خبرنگاران از آمادگی کشورش برای بازسازی سوریه و تشویق شرکت‌های چینی برای حضور در این کشور سخن گفت.

در سپتامبر سال گذشته، ۲۰۰ شرکت چینی در نمایشگاه «Damascus International Fair» دمشق که با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شده بود شرکت کردند.

پربیننده ترین خبرها