چرا بن زاید دیگر بلندگوی بن سلمان نیست؟

چرا بن زاید دیگر بلندگوی بن سلمان نیست؟
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 09:21

خبر:

در حالی که موشک ها و پهبادهای یمنی تقریباً بشکل روزانه اهدافی استرتژیک را در عربستان هدف قرار می‌دهند بن زاید ترجیح داده هم در عمل و هم در اعلام نظر جانب احتیاط را درپیش بگیرد.

تحلیل:

انصارالله با اعلام بانک اهدافی مشتمل بر ۳۰۰ هدف استراتژیک در عربستان و امارات وعده کرده یکی پس از دیگری این اهداف را مورد حمله قرار دهد. جدیت انصارالله در عملیاتی این وعده که تا خروج اشغالگران ازیمن با هدف قراردادن فرودگاه های نجران، جیزان و أبها بشکل جدی آغاز شده است بن زاید را به این جمع بندی رسانده که بیش از همراهی جدی با بن سلمان بفکر حفظ امنیت سرمایه گذاری درکشورش باشد.

- بنظر میرسد امارات پس از ناکامی در تحقق وعده هایش در یمن و بویژه در اشغال یک ماهه الحدیده کاملاً سر عقل آمده و ترجیح می‌دهد با توسل به نهادهای بین المللی و به شکلی بااصطلاح آبرومند باتلاق یمن را ترک کند.

- احتیاط این روزها تنها به رویه بن زاید در یمن تبدیل نشده است بلکه وی به تجربه دریافته است که از یکسو باید همراهی استراتژیکش را باسعودی مورد تجدید نظر قرار دهد و از دیگر سو عاقلانه تر از پیش در مسائل منطقه ای ورود کند . بی گمان انفجارهای اخیر در الفجیره، در کنار اعلام بانک اهداف انصارالله و عملیاتی شدن آن درمحتاط شدن بن زاید نقشی اساسی داشته است. بی دلیل نیست که این روزها بن سلمان ناامید از بن زاید در اعلام مواضع بویژه علیه ایران شدیداً تند شده است.

پربیننده ترین خبرها