رئیس مجلس پاکستان: خروج یکجانبه آمریکا از برجام باعث بی ثباتی شده است

رئیس مجلس پاکستان: خروج یکجانبه آمریکا از برجام باعث بی ثباتی شده است
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 16:55

رییس مجلس ملی پاکستان با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران (برجام)، گفت: این اقدام باعث بی ثباتی در منطقه شده و شرایط متفاوتی را برای کشورهای منطقه به ویژه ایران و پاکستان به وجود آورده است.

العالم - آسیا

اسد قیصر امروز دوشنبه در دیدار رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان و دیگر اعضای هیات پارلمانی ایران که به اسلام آباد سفر کرده اند، تاکید کرد: پاکستان به روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران به ویژه همکاری های پارلمانی اهمیت ویژه قائل است.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برخلاف برخی از کشورهای منطقه که به دنبال تنش هستند، ملت شجاع ایران در صدد تنش نیست اما از اهداف و آرمان های خود نیز کوتاه نخواهد آمد.

«احمد امیرآبادی فراهانی» رییس هیات پارلمانی ایران در این دیدار افزود: با توجه به مشترکات نزدیک و قوی میان دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان نیازمند به تعمیق هر چه بیشتر روابط و همکاری ها هستیم.

وی اظهار داشت: ایران و پاکستان طرح مشترک خط لوله گاز را نیز در دستور کار دارند و اجرای به موقع این طرح باعث گسترش صلح در منطقه و افزایش همکاری های اقتصادی میان دو کشور می شود.

امیر آبادی فراهانی با تاکید بر نقش مهم ایران و پاکستان در مسیر تقویت صلح و امنیت در منطقه، افزود: دو کشور از ظرفیت بالایی برای کمک به صلح منطقه ای برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: ایران و پاکستان با برخورداری از نیروهای مسلح قوی و روحیه بالا در طول تاریخ با ظلم و ستم مبارزه داشته اند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه، گفت: هدف از این تحریم ها تحت فشار قرار دادن ایران است اما ملت ایران از اهداف و آرمان های خود کوتاه نمی آید.

وی گفت: آن زمان که رژیم صدام با کمک غربی ها از جمله آمریکا جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند اوضاع فرق می کرد اما امروز ملت ایران قوی است.

پیش از این دیدار اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان از صحن مجلس ملی و سنای پاکستان بازدید کردند.

امیرآبادی فراهانی و هیات همراه در با بازدید از صحن علنی مجالس سنا و پارلمان ملی پاکستان از نزدیک با وضعیت مرکز قانون گذاری و قوه مقننه پاکستان آشنا شدند.

«محمد باسط دُرازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان» نمایندگان مردم سراوان، تفرش و یزد در مجلس شورای اسلامی و همچنین مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها