مشاور دولت مستعفی یمن: ائتلاف سعودی برای منافع خود به یمن آمد

مشاور دولت مستعفی یمن: ائتلاف سعودی برای منافع خود به یمن آمد
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 15:03

مشاور رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن اعتراف کرد، ائتلاف سعودی که مدعی است برای بازگرداندن قدرت به «دولت قانونی» یمن به این کشور حمله کرده، اجازه بازگشت دولت به یمن را نمی‌دهد.

العالم- یمن

«عبدالعزیز جباری» مشاور «عبد ربه منصور هادی» دولت مستعفی یمن اذعان کرد، ائتلاف عربی به فرماندهی سعودی زمان امور در مناطق تحت تسلط دولت مستعفی در خاک یمن را به دست گرفته و در مسیر بازگشت این دولت به یمن هم سنگ‌اندازی می‌کند.

وی در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «سهیل» مدعی شد: «چگونه 80 درصد از کشور آزاد شده و ما نمی توانیم در کشور خود یک جلسه برگزار کنیم؟ این امر به برادران در ائتلاف عربی بستگی دارد. اگر خواستار بازگرداندن قدرت به دولت قانونی هستند، می‌توانند (این کار را انجام دهند) و اگر بخواهند مانع از بازگشت مسئولان شوند، باز هم می‌توانند.

محمد بن سلمان در گفت‌وگویی با الشرق الاوسط که روز یکشنبه منتشر شد، ادعا کرد که بیشتر خاک یمن آزاد شده است.

جباری در ادامه ادعاهای ائتلاف سعودی مبنی بر اینکه برای بازگرداندن قدرت به دولت مشروع به یمن آمده‌اند، به سخره گرفت و گفت: تا الان چه کسی مانع بازگرداندن قدرت به دولت قانونی یمن شده است؟

وی تأکید کرد: ائتلاف در راستای پاسخ به درخواست هادی (به یمن) نیامده است؛ حتی اگر هادی این درخواست را با خون خود می‌نوشت، ائتلاف به یمن نمی‌آمد مگر اینکه در آن نفعی داشته باشد.

اردیبهشت ماه امسال (1398) نیز «احمد المیسری» وزیر کشور دولت منصور هادی با انتقاد شدید از نفوذ ائتلاف سعودی-اماراتی در شرق یمن، خواستار عدم مداخله ریاض و ابوظبی در اداره استان‌های یمن شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها