تحلیل روز/

ایران به دشمنان از آنچه می پندارند، نزدیک تر است

ایران به دشمنان از آنچه می پندارند، نزدیک تر است
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 13:51

در دومین سالگرد حملۀ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع گروه وهابی داعش در استان دیرالزور در شرق سوریه در واکنش به شهادت 12 ایرانی به دست این گروه تروریستی در تهران، سپاه پاسداران تصاویر و فیلم هایی از عملیات ضد تروریستی خود منتشر کرد که نشان می دهد موشک های ایرانی از چه دقت و قدرت تخریبی بالایی برخوردار است.

العالم - ایران/ سیاسی

زمان انتشار تصاویر و فیلم های حملۀ موشکی سپاه حامل چند پیام برای دشمنان و دوستان است که اولین پیام آن است که اگر امنیت ملی ایران تهدید شود، تهران هیچ اهمیتی به هیچ خط قرمزی نخواهد داد و این در حالی است که توطئه هایی در لابی های کاخ سفید و کاخ های همپیمانان منطقه ای آمریکا برای به زانو درآوردن ملل منطقه و اجبار آنها به دست کشیدن از حاکمیت و استقلال خود کشیده و چیده می شود.

روشن و مبرهن است این تصاویر و فیلم ها که تخریب مخفیگاه های سیاه دلان را به نمایش گذاشته است، در واکنش به یکی از رجال نابخرد فراوان دولت ترامپ به نام "برایان هوک" منتشر شده است که این فرد رئیس "کار گروه ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا" است. هوک چند روز پیش گفته بود که دولت ایران با آزمایش های موشکی جعلی ملت خود را فریب می دهد و تصاویر فوتوشاپی از شلیک موشک ها منتشر می کند تا پیشرفت موشکی خود را به رخ بکشد.

موشک های دور بُرد با قدرت تخریبی بالا و دقت عالی این موشک ها دست ایران را در منطقه به دست برتر تبدیل کرده است که این دست به دشمنان از آنچه می پندارند، بسیار نزدیک تر است و ایران با همین قدرت موشکی خود توازن قدرت را در خاورمیانه به هم زده و دشمن آمریکایی و صهیونیستی را واداشته است که پیش از دست زدن به هر اقدام احمقانه ای هزار بار به عواقب اقدام خود بیندیشد.

تجربه هایی که جهان از تعامل با آمریکا به دست آورده، بیانگر یک واقعیت است به این معنی که آمریکا هیچگاه در طول تاریخ خود از زیر فشار گذاشتن هیچ کشور و منطقه و فردی که منافع نامشروعش را به خطر بیندازد و در برابر سلطه جویی و زورگویی اش بایستد، تردیدی به خود راه نمی دهد و هیچ قانون و عُرف و پیمان و توافقنامه بین المللی هیچگاه مانع اجرای خواسته های آمریکا نشده است. بنابراین وقتی امروز می بینیم که آمریکا تحریم های اقتصادی علیه ایران اعمال می کند و با جهان برای اعمال فشار اقتصادی بر ایران درافتاده است، باید دانست که هدف اول و آخرش واداشتن تهران به مذاکره با واشنگتن است. این امر نشان می دهد که آمریکا گزینه نظامی را از راهبرد تعامل با ایران حذف کرده است و خود ترامپ هم گفته است که هیچگاه به گزینه نظامی فکر نکرده است.

سرتیپ حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران بخشی از مضمون پیام های موشکی ایران را روشن کرد تا دشمنان نابخرد معنی و مفهوم این پیام ها را خوب درک کنند. سرتیب سلامی گفته است که موشک های بالستیک بسیار دقیق ایران قادر به هدف قرار دادن کشتی ها در دریا است و این دستاورد یعنی هدف قرار دادن اهداف متحرک با موشک های بالستیک آرزویی بود که به کمک فکر و تلاش ایرانیان برآورده شد و این دستاورد خواب را از چشمان هر کسی که به کاخ سفید راه پیدا کند، خواهد گرفت.

سرتیپ سلامی از احاطۀ کامل ایران بر وضعیت جغرافیایی منطقه خصوصاً نیروهای آمریکایی خبر داد و گفت که ما به دشمنان بسیار نزدیک هستیم به نحوی که شمارۀ سریال تفنگ های آنها را می بینیم.

آیا پس از این همه پیام های روشن می توان گمان کرد که ترامپ و فرماندهان نظامی آمریکا گوش به حرف دیوانه هایی همچون بولتون بدهند؟!

ماجد حاتمی

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها