تداوم روند افزایش بهای نفت با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه

تداوم روند افزایش بهای نفت با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه
دوشنبه 3 تير 1398 - 09:52

همزمان با تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا و افزایش نگرانی‌ها درباره تأمین مناسب منابع انرژی، صبح روز دوشنبه سیر صعودی بهای جهانی نفت همچنان ادامه یافت.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان هدف قرار گرفتن یک پهپاد آمریکایی به وسیله ایران، بهای هر 2 شاخص مهم نفت حدود 10 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که ترامپ ایران را به وضع تحریم‌های جدید تهدید کرده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 25 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد) به 65 دلار و 45 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 37 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد)، 57 دلار و 80 سنت معامله شد.

به باور کارشناسان، در صورت تشدید تنش‌ها در خلیج‌فارس، تأمین حدود 20 درصد از نفت مورد نیاز جهان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و همین امر می‌تواند به افزایش بهای طلای سیاه منجر شود. همین عامل در کنار کاهش ارزش بهای دلار در برابر سایر ارزهای مهم سبب شده است بهای جهانی طلا نیز به بالاترین سطح در 6 سال گذشته افزایش یابد و بیش از 1400 دلار در ازای هر انس معامله شود. طلا در زمان بروز بحران‌های سیاسی همواره پناهگاهی امن برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها