رسیدگی به اتهامات دادگاه لاهه علیه البشیر در سودان

رسیدگی به اتهامات دادگاه لاهه علیه البشیر در سودان
سه شنبه 4 تير 1398 - 14:01

شورای نظامی سودان اعلام کرد: رسیدگی به اتهامات دادگاه بین المللی لاهه علیه عمرالبشیر در داخل سودان انجام می‌شود و جلسات این دادگاه به صورت مستقیم از شبکه تلویزیون ماهواره ای پخش خواهد شد.

العالم- آفریقا

چندی قبل " فاتو بنسودا " دادستان ارشد دادگاه بین المللی کیفری لاهه در نشست شورای امنیت خواستار تحویل عمر البشیر رئیس جمهور برکنار شده سودان به این دادگاه شد تا به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و کشتار مردم دارفور ( غرب سودان ) محاکمه شود. نماینده دائمی سودان در سازمان ملل در واکنش به این درخواست گفت که خارطوم پیمان همکاری با دادگاه لاهه ندارد.

شورای نظامی سودان اعلام کرد: رسیدگی به اتهامات دادگاه بین المللی کیفری لاهه علیه عمرالبشیر در داخل سودان انجام می شود و رئیس جمهور برکنار شده سودان به زودی در دادگاه حاضر خواهد شد.

به نوشته روزنامه سودانی الانتباهه، رئیس کمیته اجتماعی شورای نظامی سودان در واکنش به درخواست دادستان دادگاه بین المللی کیفری لاهه مبنی بر تحویل عمرالشیر به این دادگاه گفت: ما اجازه نخواهیم داد که هیچ سودانی در خارج از کشور محاکمه شود لذا عمرالبشیر به دلیل ارتکاب تمام جنایت هایی که انجام داده از جمله جنایت علیه بشریت و کشتار مردم دارفو به زودی محاکمه می شود و جلسات دادگاه او از طریق شبکه تلویزیون ماهواره ای به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

سرلشکر " صلاح عبدالخالق " افزود: قوه قضائیه سودان از استقلال و شفافیت لازم برخوردار است و می تواند عمرالبشیر را به اتهام ارتکاب چنین جنایت هایی محاکمه کند.

وی تصریح کرد: سیستم قضایی اروپایی ها چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ اخلاقی بهتر از سیستم قضایی سودان نیست. اروپایی ها بیشتر از ما نسبت به احیای حقوق سودانی ها مصر نیستند.

تسنیم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها