دولت حریری تهدید شد/ نظامیان بازنشسته بیروت را محاصره می کنند

دولت حریری تهدید شد/ نظامیان بازنشسته بیروت را محاصره می کنند
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:31

نظامیان بازنشسته لبنانی در اعتراض به لایجه بودجه ۲۰۱۹ و بندهایی که به ضرر آنان است، در صدد هستند قبل از ظهر فردا (پنجشنبه) تمام راه های اصلی منتهی به بیروت پایتخت لبنان را مسدود کنند.

العالم ـ لبنان

روزنامه الاخبار نوشته، نظامیان بازنشسته لبنانی اعلام کرده اند که از نظر آنان مسئولان سیاست فرار رو به جلو، وقت کشی و روش فرار از حل مسائل مورد اختلاف را در پیش گرفته اند و این وضعیت فقط موجب شدت گرفتن بحران در کشور می شود.

به نوشته الاخبار، روند امور به سمت بدتر شدن پیش می رود و تازه ترین فصل آن نیز فردا کلید می خورد.

بر این اساس نظامیان بازنشسته تهدیدکرده اند که از ساعت پنج صبح فردا تا ده صبح ارتباط بیروت با سایر مناطق را قطع خواهند کرد و فقط خودروهای متعلق به نیروهای مسلح، صلیب سرخ، هلال احمر و آمبولانس ها اجازه تردد دارند.

ساعت ایران و لبنان یک ساعت و نیم اختلاف دارد.

این اقدام در چارچوب پاسخ به پافشاری دولت بر کاهش حقوق کارمندان و نظامیان صورت می گیرد و نظامیان بازنشسته هشدار داده اند که مسدود کردن راه های ارتباطی بیروت یک اقدام هشدار آمیز است و گام های بعدی شدیدتر خواهد بود.

آنان با صدور بیانیه ای اعلام کردند همزمان با برگزاری نشست هیات عمومی مجلس نمایندگان به منظور بررسی پیش نویس قانون بودجه، مجلس را محاصره و فقط در صورتی از این اقدام خودداری خواهند کرد که یک بیانیه رسمی و فوری مبنی بر لغو تمام بندهای بودجه در ارتباط با کاهش حقوق قشرهای مختلف مردم صادر و از سقوط کامل کشور به دلیل سیاست اقتصادی از سال ۱۹۹۰ تا کنون جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، اعتراض های نظامیان بازنشسته لبنانی در سه ماه گذشته جریان دارد و پیشتر به صورت برگزاری تظاهرات در برابر بانک مرکزی، خیابان های بیروت و مصاحبه با خبرنگاران بود و اکنون وارد مرحله جدیدی شده است.

دولت لبنان به ریاست سعد الحریری نخست وزیر این کشور، به خاطر بدهی نزدیک به یکصد میلیارد دلاری با مشکلات مالی مواجه است و برای عبور از این مشکلات در تلاش است تا با برخی سیاست های ریاضتی و کاهش حقوق کارمندان و حذف برخی هزینه های زاید بر مشکلات فایق آید.

پربیننده ترین خبرها