وزیر دفاع ژاپن خواستار کاهش تنش میان ایران و آمریکا شد

وزیر دفاع ژاپن خواستار کاهش تنش میان ایران و آمریکا شد
چهارشنبه 5 تير 1398 - 11:58

وزیر دفاع ژاپن در گفت و گوی تلفنی با همتای آمریکایی خود خواستار کاهش تنش بین ایران و آمریکا در منطقه خلیچ فارس شد.

العالم - آسیا

خبرگزاری کیودو گزارش کرد در این تماس تلفنی که سه شنبه شب بین "تاکه شی ایوایا" وزیر دفاع ژاپن و "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا انجام شد "تاکه شی" افزود: تلاش های لازم برای کاهش تنش بین ایالات متحده و ایران، بعد از حادثه نفتکش ها در دریای عمان باید ادامه یابد.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

ایوایا و اسپر در بخش دیگری از سخنانشان تاکید کردند که تحریم های آمریکا علیه کره شمالی باید به منظور دستیابی به خلع سلاح هسته ای این کشور به طور کامل اجرا شود.

وزرای دفاع دو کشور همچنین بر ضرورت ادامه همکاری های خود در راستای تحقق کشتیرانی آزاد در منطقه هند و پاسیفیک به منظور مقابله با قدرت نمایی چین و انتقال پایگاه هوایی ایالات متحده در اوکیناوا بر اساس برنامه ریزی انجام شده تاکید کردند.

گزارش می افزاید: "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن اواخر خرداد ماه با هدف کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا به تهران رفت اما بعد از حادثه نفتکش ها که یکی از آنها ژاپنی بود تنش ها میان دو کشور افزایش یافته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها