داستان سرایی سران سعودی به سبک فیلم های جیمزباند!

داستان سرایی سران سعودی به سبک فیلم های جیمزباند!
چهارشنبه 5 تير 1398 - 14:42

عربستان مدعی شده است که نیروهای ویژه سعودی توانسته اند سرکرده گروه تروریستی داعش در یمن، شماری از مسئولان مالی و اعضای این گروه تروریستی را دستگیر کند آن هم طی یک عملیات ویژه و "بی نظیر" که تنها ده دقیقه طول کشید و به رغم وجود کودکان و زنان در محل، طی این عملیات یک قطره خون ریخته نشد.

العالم-عربستان

عادت عربستان به روایت داستان های خیالی در شرایط گوناگون بر هیچ کس پوشیده نیست، بارها شاهد آن بودیم که برای سرپوش گذاشتن بر روی اقدامات ضد حقوق بشری و ارائه تصویری متفاوت ازخود دست به دامان سناریوهای جیمز باندی برای روایت های خیالی از موضوعات مختلف می شود.

به دنبال جنایات ضد انسانی که عربستان طی پنج سال گذشته در یمن به صورت مستقیم مرتکب شده است و ارتباط ریاض با همه گروه ها و تشکیلات تروریستی و تکفیری از القاعده گرفته تا داعش و تازه ترین جنایت ضد حقوق بشری عربستان در قتل فجیع خاشقچی روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود در کنسولگری این کشور در استانبول، این حجم از فریبکاری و خباثت سعودی ها حتی در میان آمریکایی ها که به عنوان همپیمان ریاض محسوب می شوند نیز غیر قابل تحمل شده است.

روابط میان عربستان و همه گروه های تروریستی وهابی (بدون استثناء) تنها یک ادعا از سوی منتقدان رژیم آل سعود نیست بلکه یک حقیقت محض است که بارها و بارها بیان، تاکید و اثبات شده است.

بسیاری از مقامات بلند پایه آمریکا همچون "باراک اوباما"، "جان کری"، "جو بایدن"، "هیلاری کلینتون" و حتی شماری ازمسئولان بلندپایه حزب جمهوری خواه و همچنین مراکز مطالعاتی، رسانه ها و مطبوعات آمریکایی نیز به ارتباط گسترده عربستان با گروه های تروریستی تکفیری اذعان داشته اند، چنانکه دستگاه قضایی آمریکا همچنان خواستار تعقیب قضایی عربستان به اتهام جنایاتی که القاعده در آمریکا و دیگر کشورها مرتکب شده، است.

اخیرا شبکه سی ان ان آمریکا اعلام کرد که براساس تحقیقاتی که انجام داده به مستنداتی دست یافته که حاکی از آن است که تسلیحاتی که آمریکا به کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن از جمله عربستان و امارات فروخته هم اکنون در اختیار تروریست های مرتبط به القاعده قرار گرفته است.

در گزارش سی ان ان تاکید شده است که عربستان و امارات این تسلیحات ساخت آمریکا را دراختیار تروریست ها قرار می دهند و در مقابل وفاداری آنها را می خرند و از آنها به عنوان مهره های خود در جنگ علیه مردم یمن استفاده می کنند.

شبکه سی ان ان همچنین در گزارش خود تاکید کرده بود که شماری از مسئولان "پنتاگون" خواستار تحقیق در این زمینه شده اند.

در ماه دسامبر گذشته نیز روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی فاش کرد که عربستان و امارات تسلیحات پیشرفته ساخت آمریکا و انگلیس از جمله نفر بر، بمب افکن، تفنگ و بمب را در اختیار تروریست ها قرار داده اند.

در ماه اوت گذشت نیز خبرگزاری آسوشیتد پرس آمریکا اعلام کرد طبق تحقیقات انجام گرفته میان ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان و گروه تروریستی القاعده در یمن توافقاتی صرت گرفته است و بر اساس این توافق ها توریست های القاعده در قبال دریافت مبالغی از سوی عربستان و امارات متعهد شدند که همراه با تسلیحات خود از برخی مناطق در یمن خارج شوند و به دنبال آن ائتلاف ضد یمن ادعا می کرد که طی عملیات هایی تروریست ها را دراین مناطق شکست داده و کنترل آن مناطقرا به دست گرفته است.

مرور مطالب فوق به وضوح نشان می دهد که اصلا بعید به نظر نمی رسد که رژیم آل سعود شهروندان سعودی را فدای خلق یک داستان جیمزباندی با محوریت داعش بکند.

پربیننده ترین خبرها