دیدار مادر و فرزند بعد از 31 سال انتظار؛ روایت العالم از احساس مردم ایران به شهدا + فیلم

پنج‌شنبه 6 تير 1398 - 19:36

لالایی مادری برای جگرگوشه اش که پس از 31 سال انتظار آن را یافته است، مادری که 31 سال پیش فرزندش را راهی جبهه‌های نبرد کرد و حالا پیکر یوسفش را سفت در آغوش گرفته است.

العالم - ایران / سیاسی

محمدباقر علی؛ خبرنگار شبکه العالم در گزارش خود ندای مادرانی که گمشده خود را پس از سال‌ها چشم انتظاری، یافتند را به تصویر کشیده است.

در گوشه گوشه این گزارش که برای جهان عرب مخابره شده است تصویر مردمی دیده می شود که پس از گذشت 31 سالی قطره ای از اراداتشان نسبت به شهدا و مبارزین جبهه حق علیه باطل کاسته نشده است.

این تصویری دردناک از جنگ هشت ساله ای است که نظام صدام در دهه 60 بر جمهوری اسلامی نوپای ایران تحمیل کرد. بیش از 150 شهید که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و اخیراً در مناطق نبرد پیکر آنها تفحص شده بود در کاروانی عظیم در تهران تشییع شدند.

آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا امروز سخنران این مراسم بود، او گفت: سرنگون کردن پهپاد آمریکایی ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده مقابله با دشمن و ایستادن در مقابل آن است.

تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس پیام های زیادی را با خود دارد، شاید مهم ترین پیام آن برای تاجران خون و جنگ طلبان باشد.

خلاصه این پیام این است که دولت و ملت ایران جنگ را نمی خواهند اما اگر بار دیگر تحمیل شد مقاومت و پاسخ به دشمن برای بازدارنگی از تعدی به خاک و ناموس وطن، فصل مشترک ملت ایران خواهد بود.

گفتنی است؛ روز شنبه مراسم تشییع دیگری برای این شهدا در 17 استان دیگر برگزار می شود؛ منابع پزشکی اعلام کردند هویت 34 شهید مشخص شده و هویت 116 شهید باقیمانده همچنان مشخص نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها