دیلی میل: نیروی هوایی انگلیس در بدترین شرایط تاریخ خود قرار دارد

دیلی میل: نیروی هوایی انگلیس در بدترین شرایط تاریخ خود قرار دارد
جمعه 7 تير 1398 - 13:35

نیروی هوایی انگلیس در 12 سال گذشته نزدیک به نیمی از جنگنده‌های خود را از دست داده است.

العالم- اروپا

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشته است که نیروی هوایی انگلیس ۴۳ درصد از تعداد جنگنده‌های خود را که در سال ۲۰۰۷ به ۲۱۰ فروند می‌رسید، از دست داده است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، نیروی هوایی انگلیس از زمان تأسیسش در دوران جنگ جهانی اول، هیچ زمان تا این حد کوچک نبوده است. پس از خروج آخرین جنگنده‌های «تورنادو» در سال گذشته از ناوگان هوایی انگلیس، ۱۷ فروند از جنگنده‌های [قدیمی] «لایتنینگ» وارد ناوگان «واکنش سریع» شدند.


جنگنده «اینگلیش الکتریک لایتنینگ» که در سال ۱۹۸۸ بازنشسته شده بود.

بنابراین، طبق این گزارش نیروی هوایی انگلیس که در طول دهها سال یکی از بزرگترین ناوگان هوایی را از آن خود داشت و در طول شش سال جنگ جهانی دوم توانسته بود با تولید ۳۵ هزار فروند جنگنده «سوپرمارین اسپیت‌فایر» و «هاوکر هاریکن» آسمان اروپا را در اختیار خود داشته باشد؛ اکنون فصل آخر خود را تجربه می‌کند.

دیلی میل در ادامه می‌نویسد که در سال ۱۹۸۹ و در آستانه پایان جنگ سرد، انگلیس ۸۵۰ جنگنده در اختیار داشت که آماده مقابله با شوروی و متحدانش در اتحاد ورشو بودند. در سال آوریل ۲۰۰۷ این تعداد جنگنده به ۲۱۰ فروند کاهش یافت اما با خروج ۷۵ درصد از جنگنده‌های «پاناویا تورنادو»، نیروی هوایی انگلیس از سال ۲۰۰۷ تا کنون کمترین حجم خود را تجربه می‌کند.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر هیچ جنگنده «پاناویا تورنادو» در نیروی هوایی انگلیس وجود ندارد. بیشترین حجم این نیرو را ۱۰۲ فروند از جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» تشکیل می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود دو اسکادران (هر اسکادران متشکل از ۱۲ الی ۲۴ فروند) دیگر از این نوع جنگنده در سال جاری میلادی به نیروی هوایی انگلیس ملحق شود.

با این حال نیروی هوایی انگلیس معتقد است که تعداد جنگنده‌ها نشانه قدرت نیست و جنگنده‌هایی در اختیار دارد که می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

گفتنی است که جنگنده‌های «اف-۳۵» نیز پیش از این در نیروی هوایی انگلیس به کار گرفته شده‌اند و این نوع جنگنده‌ها اولین تجربه خود را در آسمان عراق و سوریه علیه داعش داشته‌اند.

«پنی موردانت» وزیر دفاع انگلیس سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که جنگنده‌های جدید از نوع «تایفون» به عملیات هوایی در سوریه و عراق خواهند پیوست. او همچنین در خصوص جنگنده اف-۳۵ نیز گفت که این نوع جنگنده ستون فقرات نیروی هوایی انگلیس را در آینده تشکیل خواهد داد.

دولت انگلیس برنامه‌ای به ارزش ۹.۱ میلیارد پوند برای خرید ۴۷۸ فروند از جنگنده‌های F-۳۵ از شرکت لاکهید مارتین آمریکا تا سال ۲۰۲۵ را در دست اجرا دارد اما وعده داده که می‌خواهد تا سقف ۱۲۸ فروند از این جنگنده‌ها را بخرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها