درخواست ترامپ، این بار از مرکل برای مذاکره با ایران

درخواست ترامپ، این بار از مرکل برای مذاکره با ایران
جمعه 7 تير 1398 - 16:39

پس از واسطه قراردادن نخست وزیر ژاپن برای انجام مذاکره با ایران، حالا رییس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه 20 از آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان خواسته است تا برایش در این زمینه کاری انجام دهد.

العالم ـ آمریکا

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا و "آنجلا مرکل" صدراعظم آلمان روز جمعه در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اوزاکا ژاپن در مورد موضوعات مختلف از جمله کاهش تنش با ایران و کره شمالی و راه‌های مقابله با اشاعه تسلیحات هسته‌ای بحث و گفت و گو کردند.

بنابر گزارش نیکی ژاپن، ترامپ در این دیدار از صدر اعظم آلمان خواسته است به ایران فشار بیاورد تا تهران را وادار به مذاکره با واشنگتن کند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا پیش از این دیدار در حضور خبرنگاران از مرکل به عنوان «دوست بزرگ من» یاد کرد و روابط تجاری بین دو کشور را ستود.

«آنکلا مرکل» صدر اعظم آلمان هم گفته بود که طیف وسیعی از موضوعات از جمله تجارت، سرمایه گذاری، مساله آفریقا، ایران و مبارزه با تروریسم را در این دیدار مطرح می کند.

پیش از این نیز ترامپ با واسطه قراردادن آبه شینزو نخست وزیر ژاپن از وی خواسته بود در این زمینه میانجیگری کند که این مقام ژاپنی در سفر به تهران پاسخ صریحی از مقامات کشورمان دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین اجلاس سران جی ۲۰ از امروز (جمعه) در شهر اوزاکا ژاپن آغاز شد و تا فردا ادامه دارد این نشست ها از سال ۲۰۰۸ یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه ۲۰ از این اجلاس دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می شود که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است.

گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

پربیننده ترین خبرها