سفیر فلسطین در ترکیه: طرح معامله قرن بزرگ ترین دروغ قرن است

سفیر فلسطین در ترکیه: طرح معامله قرن بزرگ ترین دروغ قرن است
شنبه 8 تير 1398 - 08:06

«فائد مصطفی» سفیر فلسطین در ترکیه در واکنش به کنفرانس منامه بحرین گفت: بیش از ۲ سال است که از معامله ای با نام معامله قرن سخن می گویند، اما ما آن را بزرگ ترین دروغ قرن می نامیم.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش دادند، مصطفی این سخنان را در جمع شماری از مردم استان "اسکی شهیر" در شمال غرب ترکیه بیان کرد.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی حضور کشورهای عربی در کنفرانس منامه را محکوم کردند که با هدف نابودی آرمان فلسطین و در راستای اشغالگری رژیم صهیونیستی برگزار شد.

نشست منامه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ تیرماه) با عنوان "طرح صلح برای شکوفایی اقتصادی" به عنوان مقدمه‌ای برای اجرای معامله قرن در بحرین برگزار شد.

مصطفی افزود: معامله قرن، یک معامله مشکوک و با هدف باقی ماندن شهرک نشین های نامشروع صهیونیستی در خاک فلسطین صورت می‌گیرد.

سفیر فلسطین در ترکیه ادامه داد: معامله قرن؛ یک معامله مشکوک است که با هدف باقی ماندن مستعمره‌ها و شهرک‌های غیر قانونی و نامشروع صهیونیستی در خاک فلسطین و الحاق آن به بخشی از اسرائیل صورت می‌گیرد.

شرکت کنندگان در این تجمع با حمل دست نوشته‌هایی چون "فلسطین فروشی نیست"، با سر دادن شعارهایی، حمایت‌های خود از فلسطین، بیت المقدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان را اعلام کردند.

مصطفی تاکید کرد: در معامله‌ای که آنها (تیم ترامپ) برای حل سیاسی این نزاع تدارک دیده اند، نه خبری از بیت المقدس است و نه تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف و نه حقی برای بازگشت آوارگان فلسطینی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، طرح موسوم به "معامله قرن" طرح آمریکایی است که بر اساس آن بیت المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین به رژیم اشغالگر واگذار شده و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین بر خلاف قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است.

پربیننده ترین خبرها