آمار تکان دهنده سازمان ملل از شمار کودکان قربانی در جنگ علیه یمن

آمار تکان دهنده سازمان ملل از شمار کودکان قربانی در جنگ علیه یمن
شنبه 8 تير 1398 - 08:48

بر اساس گزارش جدید سازمان ملل، در 5 و نیم سال اخیر بیش از 7500 کودک یمنی بر اثر بمباران، گلوله‌باران، جنگ، حملات انتحاری، انفجار مین و... کشته یا زخمی شده اند.

العالم ـ یمن

به گزارش آسوشیتد پرس، این گزارش که از سوی آنتونیو گوترش -- دبیرکل سازمان ملل -- منتشر شده است می‌افزاید کشته و مجروح شدن آن‌ها بر اثر 11 هزار و 179 مورد نقض جدی حقوق کودکان است که از اول آوریل سال 2013 تا 31 دسامبر 2018 رخ داده است.
در گزارش سازمان ملل آمده است احتمالاً شرایط از این ارقام اسفبارتر است چرا که نظارت بر یمن به گونه‌ای روزافزون دشوار شده است.
ویرجینیا گامبا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در حوزه مسائل کودکان و درگیری‌های مسلحانه در این خصوص اظهار داشت: «گرچه اقدامات مؤثری از سوی طرف‌های درگیر در دستور کار قرار گرفته است، آلام و رنج کودکان یمنی در بازه زمانی گزارش‌شده افزایش یافته و به موضوعی وحشتناک بدل شده است. کودکان یمنی هیچ ارتباطی با آغاز این بحران ندارند. آن‌ها باید حالا از فرصتی برای خروج از این بحران برخوردار شوند و برای حصول بهبودی، کمک دریافت کنند.»
بر اساس این گزارش، 7508 کودک یمنی در 5 و نیم سال اخیر کشته یا زخمی شده اند که مهمتری مورد نقض حقوق کودکان این کشور به شمار می‌رود. همچنین استفاده از 3034 کودک یمنی به عنوان سرباز از سوی طرف‌های درگیر، دومین مورد از نقض آشکار حقوق کودکان در این کشور محسوب می‌شود.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر ۶ فروردین ۱۳۹۴ جنگ علیه یمن و حملهٔ هوایی یه این کشور را به بهانه حمایت از عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن آغاز کرد و این حملات سعودی ها همچنان علیه فقیر ترین کشور جهان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها