صدور دستور بازداشت اتباع ترکیه در لیبی

صدور دستور بازداشت اتباع ترکیه در لیبی
شنبه 8 تير 1398 - 10:34

سخنگوی نیروهای نظامی وابسته به خلیقه حفتر موسوم به "ارتش ملی لیبی" که از سوی عربستان حمایت می شود، اعلام کرد، ارتش دستورات بازداشت همه اتباع ترکیه در لیبی را صادر کرده است.

العالم ـ لیبی

به گزارش اسپوتنیک، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در نشست خبری در شهر بنغازی گفت، ترکیه و قطر به نفع دولت توافق‌ ملی لیبی در طرابلس (دولت مورد تایید سازمان ملل) مداخله هوایی، زمینی و دریایی دارند. وی افزود: طرح تشکیل گروه «تروریستی» اخوان‌المسلمین در لیبی را نابود می‌کنیم.

ژنرال خلیفه حفتر که از سوی عربستان، مصر و امارات حمایت می شود، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی است که شرق این کشور را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی خاطرنشان کرد،‌ ترکیه از نیروهای دولت توافق ملی لیبی طی یورش به شهر غریان با پهپادها حمایت هوایی می‌کند.

المسماری گفت: اهداف ترکیه در لیبی، اهدافی خصمانه محسوب می‌شوند. دستور حمله به کشتی‌های ترکیه در آب‌های منطقه‌ای لیبی را صادر کرده‌ایم و هر نقطه موجود در زمین را که به ترکیه مربوط باشد، هدف قرار می‌دهیم.

ارتش ملی لیبی همچنین دستور ممنوعیت پرواز هواپیماها از فرودگاه‌های لیبی به ترکیه را صادر کرد.

ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر که مورد حمایت عربستان سعودی است، چهارم ماه آوریل یک عملیات نظامی علیه دولت توافق ملی لیبی آغاز کرد. دولت نیز برای مقابله با نیروهای حفتر حالت آماده‌باش اعلام و وی را به کودتا علیه توافق‌نامه سیاسی ۲۰۱۵ متهم کرده است.

پربیننده ترین خبرها