در گفتگو با العالم مطرح شد؛

نائب رئیس مجلس لبنان: خروج ایران از سوریه هدف آمریکایی- صهیونیستی است

شنبه 8 تير 1398 - 18:44

ایلی فرزلی گفت: فکر خروج ایران از سوریه هدف استراتژیک اسرائیل و آمریکا است.

العالم - لبنان

ایلی فرزلی نائب رئیس مجلس لبنان با شرکت در برنامه "گفتگو با میهمان" شبکه العالم تصریح کرد: جلسات اطلاعاتی آمریکا – اسرائیل – روسیا در قدس اشغالی بر آرامش مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی تاثیر می گذارد و مذاکرات با لبنان را برای ترسیم حدود با فلسطین اشغالی و سوریه به جریان خواهد انداخت.

فرزلی تاکید کرد که اخراج ایران از سوریه هدف استراتژیک آمریکا و اسرائیل است گفت روس ها در نهایت می خواهند فقط خودشان در سوریه حاضر باشند بدون حضور هیچ نیروی خارجی دیگر و این مسئله طبیعی است. خروج ایران از سوریه زمانی رخ خواهد داد که توطئه آمریکا و صهونیست ها در منطقه شکست خورده باشد و این مقدمه ای است برای هدفی دورتر و بزرگتر که همان بازتولید واقعیت منطقه بر اساس حضور نیروهای ملی بدون وجود هر گونه نیروی خارجی است.

فرزلی همچنین در خصوص مسئله آوارگان سوری در لبنان گفت که سریع ترین راه برای بازگشت آنها برگزاری یک نشست مشترک بین لبنان و سوریه است.

وی در ادامه هر گونه شایعه در خصوص این اجلاس به هدف خروج سوریه از انزوای سیاسی را رد کرد و ادامه داد که این نشست قطعا برای لبنان بسیار مفید خواهد بود

فرزلی در ادامه به اوضاع داخلی لبنان پرداخت و گفت از زمان ریاست جمهوری میشل عون رخدادهای مثبتی در عرصه داخلی را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به این رخدادها گفت: مشارک ملی صحیح و برگزاری انتخابات و مقابله با انحرافات در راه مسائل ملی و پیروزی بر تروریسم همه و همه به دلیل انسجام داخلی صورت گرفته شده است.

نائب ریس مجلس لبنان از وضع مبارزه بافساد در کشورش گفت و اضافه کرد: سیاست های 40 ساله گذشته دولت های مختلف لبنان نتوانست نظارتی فعال را بر فعالیت های اقتصادی ایجاد کند و مانع از هدر رفت ثروت های ملی شود.

فرزلی گفت: لازمه خروج لبنان از وضع اقتصادی بدی که دارد جلوگیری از فساد و اجرای دوباره و صحیح قانون اساسی است.

فرزلی در پایان گفت: از زمان استقلال لبنان تاکنون مسئله مبارزه با فساد هیچ وقت تا به این اندازه واضح و جدی پیگیری نشده و امروزه دیگر هیچ شخصیت سیاسی فاسدی زیر چتر حمایتی قرار ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها