نخست‌وزیر عراق: مردم با فتوای مرجعیت بر داعش پیروز شدند

نخست‌وزیر عراق: مردم با فتوای مرجعیت بر داعش پیروز شدند
شنبه 8 تير 1398 - 16:23

نخست وزیر عراق در جریان میزبانی از شماری از اعضای شورای امنیت اعلام کرد که مردم عراق با فتوای مرجعیت عالی متحد شدند و با اتحاد خود در برابر داعش به پیروزی رسیدند.

العالم - عراق

یک هیأت از اعضای شورای امنیت امروز شنبه وارد عراق شد.

اعضای این هیأت پس از ورود به بغداد، به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق رفت.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که «جانفشانی مردم عراق و پیروزی آنان در برابر گروه تروریستی داعش، مستحق حمایت بیشتری برای بازسازی این کشور است».

نخست وزیر عراق در جمع اعضای شورای امنیت تصریح کرد که «مردم عراق با فتوای مرجعیت عالی دینی متحد شدند و با اتحاد خود در برابر داعش پیروز شدند».

در سال ۲۰۱۴ و پس از اشغال موصل، با فتوای مرجعیت عالی شیعیان عراق، الحشد الشعبی عراق تشکیل و هدف آن، کمک به ارتش و نیروهای امنیتی عراق برای پاسداری از مکان‌های مذهبی و نیز مقابله با حملات تروریستی اعلام شد.

نیروهای الحشد الشعبی توانستند طی سالهای گذشته، همه مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کنند و هم‌اکنون تامین امنیت مناطق و مرزهای غربی عراق در دست این نیروهاست. پس از اعلام شکست نظامی با داعش در سراسر عراق در آذرماه سال ۹۶، الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که این نیروها دیگر به مقابله با تروریسم در بعد امنیتی خواهند پرداخت.

اعضای شورای امنیت اما در دیدار با عبدالمهدی اعلام کردند که «سفر تاریخی ما، در نوع خود، اولین [سفر] است».

این افراد بر حمایت از حاکمیت، ثبات و رویکرد دولت عراق تأکید کردند.

وزارت خارجه عراق روز گذشته اعلام کرد که اعضای شورای امنیت شنبه به بغداد سفر می‌کنند تا بر حمایت خود از ثبات عراق تأکید کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها