توافق روسیه و عربستان بر سر ادامه کاهش تولید نفت

توافق روسیه و عربستان بر سر ادامه کاهش تولید نفت
يکشنبه 9 تير 1398 - 07:46

به گفته رهبران روسیه و عربستان، اوپک و کشورهای مهم غیرعضو بر سر ادامه کاهش فروش نفت با هدف افزایش بها توافق کرده اند. ولادیمیر پوتین در حاشیه گردهمایی سران کشورهای گروه ۲۰ در ژاپن گفت «ما، روسیه و عربستان هر دو، از تمدید (محدودیت‌ تولید) حمایت می‌کنیم.»

العالم- اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز این محدودیت‌ها قرار است برای شـش تا ۹ ماه دیگر تمدید شوند. محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان، گفته است هنوز درباره این‌که کدام بازه زمانی، شـش ماهه یا ۹ ماهه، برای تمدید توافقات در نظر گرفته شود، تصمیم قطعی گرفته نشده‌است.
اما خالد فالح، وزیر نفت عربستان، تاکید کرده است به احتمال زیاد گروه «اوپک+» محدودیت‌ها در سقف تولید را تا ۹ ماه ادامه خواهد داد، با این حال اظهار کرده که کاهش تولید، بیشتر از سقف موجود فعلی، لازم نیست.
سازمان کشورهای تولید کننده نفت، اوپک، و کشورهایی که عضو آن نیستند، به‌طور مشخص روسیه، در سال‌های اخیر اتحاد تازه‌ای را تشکیل داده‌اند که به «اوپک+» موسوم شده‌است. این اتحاد برای ایجاد ثبات در بازار و بهای نفت شکل گرفته‌است.
توافقات پیشین در «اوپک+»، یعنی کاهش ۱.۲ میلیون بشکه در روز از تولید نفت، روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به پایان می‌رسید. اعضای این اتحاد تازه‌شکل‌گرفته از صادرکنندگان نفت قرار است در روزهای پیش رو در وین دیدار کنند.
آمریکا، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت، در «اوپک+» حضور ندارد؛ اما دو تولیدکننده اصلی دیگر یعنی روسیه و عربستان، نقش اصلی را در مذاکرات و توافقات بر عهده دارند.

پربیننده ترین خبرها