انتقادهای  عبدالله گل از  نظام سیاسی ترکیه

انتقادهای  عبدالله گل از  نظام سیاسی ترکیه
يکشنبه 9 تير 1398 - 11:01

گل بر این باور است که قدرت و حاکمیت تک‌نفره٬ کشور را با مشکلات بزرگی روبرو می‌کند.

العالم - ترکیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 24، دیروز حزب اسلام‌گرای سعادت که توسط شاگردان نخست وزیر فقید ترکیه نجم الدین اربکان تاسیس شده٬ نشستی با موضوع دی 8 برگزار کرد.

در این نشست٬ عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه سخنرانی کرد و در سخنرانی خود نکاتی را بیان کرد که از دید برخی از تحلیل‌گران و رسانه‌های ترکیه٬ ماهیتی در حد بیان مانیفیست داشت.

گل در سخنرانی خود گفت: جمع شدن کل قدرت سیاسی و اجرایی در دست یک نفر و حرکت به سوی رژیم تک‌نفره٬ آفات فراوانی دارد و می‌تواند کشور را با مشکلات بزرگی روبرو کند.

وی در ادامه افزود: استاد نجم الدین اربکان٬ اصول و پرنسیپ‌های مهمی همچون گفت‌وگو٬ صلح٬ همکاری و مفاهیمی نظیر آن را مورد توجه قرار می‌داد. امروز باید بگوییم اگر کشور ما در داخل دارای ثبات٬ آرامش٬ امنیت٬ اعتبار و اطمینان نباشد٬ در منطقه و جهان نیز نمی‌تواند نقشی داشته باشد.

عبدالله گل در پایان گفت: موشک٬ هواپیما و ادوات جنگی برای هر کشوری لازم و مفید است، اما اگر در کنار این‌ها٬ قدرت نرم نداشته باشیم٬ سودمند نخواهد بود.

از آن جایی که این روزها درمورد احتمال تاسیس یک حزب جدید توسط عبدالله گل و علی باباجان وزیر اسبق اقتصاد ترکیه اخبار فراوانی در این کشور منتشر شده٬ لذا سخنان گل مورد توجه قرار گرفت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها