جلسه کابینه امنیتی تل‌آویو برای «بالن‌های آتش‌زای غزه»

جلسه کابینه امنیتی تل‌آویو برای «بالن‌های آتش‌زای غزه»
يکشنبه 9 تير 1398 - 12:10

منابع رسانه‌‎ای صهیونیست خبر دادند، کابینه امنیتی این رژیم بعد از ظهر امروز یکشنبه جهت رایزنی درباره «بالن‌های آتش‌زای غزه» تشکیل جلسه می‌دهد.

العالم _ فلسطین اشغالی

به موازات انتشار خبرها درباره توافق بین غزه و رژیم صهیونیستی در زمینه بالن‌های آتش‌زای که به «دردسری سوزان» برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است، منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی از برگزاری جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره این موضوع خبر دادند.

بعد از انتشار برخی خبرها درباره حصول توافق آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل درباره بالن‌های آتش‌زای غزه، امروز یکشنبه خبرها حاکی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره این موضوع تشکیل جلسه می‌دهد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد: «کابینه سیاسی- امنیتی (رژیم صهیونیستی) بعد از ظهر یکشنبه به منظور صحبت درباره حملات بالن‌ آتش‌زا از نوار غزه و توافق اخیر با حماس درباره آتش‌بس بلندمدت تشکیل جلسه خواهد داد».

دو روز قبل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند، با نظارت سازمان ملل توافق آتش‌بسی حاصل شده تا بر اساس آن ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی متوقف شود و در مقابل آن دامنه صید ماهیگیران فلسطینی بیشتر و ورود سوخت به نوار غزه از سر گرفته شود.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، بر اساس توافق مذکور ۶۰ قایق ماهیگیران فلسطینی که ضبط شده بود به آنها بازگردانده شد. «ارتش اسرائیل» به عدم تیراندازی به سمت مشارکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت و نیز عدم شلیک گاز اشک‌آور به صورت مستقیم پایبند است.

این خبرها در حالی منتشر شده که تاکتیک ساده اما مؤثر فلسطینی‌ها در استفاده از بالن‌های آتش‌زا علیه شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه، صهیونیست‌ها را با دردسری مواجه کرده و تل‌آویو هنوز برای آن راهکار مؤثری پیدا نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها