استقرار گشتی‌های امنیتی جدید سعودی در مجاورت مرز یمن

استقرار گشتی‌های امنیتی جدید سعودی در مجاورت مرز یمن
سه شنبه 11 تير 1398 - 12:09

عربستان سعودی گشت‌های جدید امنیتی موسوم به «گروههای امنیتی» در منطقه جازان و مشرف به مرز با یمن تشکیل داده است.

العالم- عربستان سعودی

مسئولان سعودی اخیرا از آغاز گشت‌زنی یگان موسوم به «گروههای امنیتی» در استان «العارضه» واقع در منطقه جازان در جنوب عربستان خبر داده‌اند. این نیروها آن‌گونه که ادعا شده است برای جنگ‌های نامنظم و درگیری در مناطق کوهستانی آموزش دیده‌اند.

به نوشته سی ان ان، مرزبانی عربستان سعودی در ویدئویی در صفحات اجتماعی، ضمن اعلام آغاز به کار این گشت‌ها، تصاویری از تجهیزات و خودروهای آن‌ها را منتشر و اعلام کرد که هدف این نیروها گشت‌زنی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور و همچنین مراقبت از مراکز امنیتی است.

«فهد القحطانی» مشاور وزیر کشور سعودی در امور گشت‌های امنیتی به خبرگزاری رسمی سعودی گفت که وظیفه این گشت‌ها حمایت و پشتیبانی از نیروها و مکان‌های امنیتی در استان «العارضه» است.

او در خصوص تفاوت این نیروها با دیگر نیروهای امنیتی نیز مدعی شد که آن‌ها شناخت کاملی از عوارض جغرافیایی منطقه دارند و می‌توانند به سرعت جابه‌جا شوند. به گفته وی «گروههای امنیتی» با قاچاق مواد مخدر و سلاح و عبور غیر قانونی از مرز نیز مقابله می‌کنند.

منطقه جازان و مراکز امنیتی سعودی واقع در ارتفاعات این منطقه به طور روزانه هدف حملات نیروهای یمنی قرار دارد و بنابر اعلام شبکه المسیره طی ۷۲ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از عناصر مزدور از جمله چهار نظامی سعودی و یک مزدور سودانی در عملیات تک‌تیراندازان در مناطق جازان و نجران در جنوب عربستان کشته و زخمی شد‌ه‌اند.

هفته گذشته نیز در مجموع ۲۹ نفر از عناصر ائتلاف سعودی از جمله چند نظامی عربستانی به دست نیروهای تک‌تیرانداز در جازان و نجران کشته شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها