ثبت 39 مورد تعرض رژیم صهیونیستی به روزنامه‌نگاران در ماه گذشته

ثبت 39 مورد تعرض رژیم صهیونیستی به روزنامه‌نگاران در ماه گذشته
سه شنبه 11 تير 1398 - 16:53

«کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» از رصد دهها مورد تعرض رژیم صهیونیستی به خبرنگاران فلسطینی خبر داد و آن را تشریح کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» امروز (سه شنبه) اعلام کرد، در ماه گذشته میلادی (ژوئن) ۳۹ مورد تعرض رژیم صهیونیستی به روزنامه‌نگاران رصد شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «قدس پرس»، رژیم صهیونیستی در بسیاری از موارد به شکل مستقیم روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده و از گاز‌های سمی و اسپری فلفل علیه آنها استفاده کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، چهار خبرنگار در نوار غزه و چهار خبرنگار در کرانه باختری مورد هدف قرار گرفته‌اند، رژیم صهیونیستی به سمت آنها گلوله پلاستیکی شلیک کرده یا اینکه بارها آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده تا حوادث را پوشش رسانه‌ای ندهند.

همچنین چهار روزنامه‌نگار تبعید شده‌اند و حکم بازداشت بسیاری از آنها تمدید شده و بسیاری از آنها در زندان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش مذکور، فیسبوک نیز دست به اقدامات بی‌سابقه‌ای علیه فعالان و روزنامه‌نگاران فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و حساب کاربری برخی از آنها را بسته است.

بازداشت 39 فلسطینی

رژیم صهیونیستی به صورت روزانه فلسطینی‌ها را در کرانه باختری بازداشت می‌کند یا به برخی منازل یورش می‌برد و به وسایل آنها آسیب وارد می‌کند.

صبح امروز نیز 39 فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شدند. بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، رژیم صهیونیستی این جوانان فلسطینی را به بهانه مشارکت در تظاهرات در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کرد.

رژیم صهیونیستی همچنین مدعی ضبط سلاح «کارلو» طی یورش به برخی منازل در کرانه باختری خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها