دیدار دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه

دیدار دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه
سه شنبه 11 تير 1398 - 17:27

در دیدار دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه تحولات منطقه، بررسی و بر ادامه هماهنگی‌ها پیرامون روند سیاسی سوریه تأکید شد.

العالم - ایران / سیاسی

«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و هیأت همراه با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه و پس از آن با «بشار اسد»‌ رئیس جمهور سوریه دیدار کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدارها بر اهمیت هماهنگی و مشورت میان دو کشور پیرامون نشست‌های آینده برای بررسی روند سیاسی سوریه تأکید شد.

بشار اسد در این دیدار به توضیحاتی از جانب خاجی در خصوص آخرین تحولات پرونده هسته‌ای و مواضع تنش‌زای آمریکا گوش فراداد و در ادامه بر ایستادگی سوریه در کنار ایران در مقابل تهدیدها تأکید کرد.

در ادامه این گزارش آمده، در دیدار خاجی با المعلم دو طرف بر اهمیت روابط راهبردی دوجانبه در زمینه‌های مختلف ، ادامه مقابله با تروریسم، بررسی اوضاع منطقه و تحولات در مواضع منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه پس از اقدامات اخیرآمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران و سوریه تأکید کردند و اتفاق‌نظر کاملی میان دو طرف در این موضوعات وجود داشت.

علی‌اصغر خاجی در ماه گذشته میلادی (ژوئن) نیز سفری به روسیه داشت و با مقامات این کشور درباره مسأله سوریه رایزنی کرد.

روسیه، ترکیه و ایران کشورهای ضامن طرح آتش‌بس در سوریه هستند و پیش از این چندین دور مذاکره در سطح سران میان رهبران این سه کشور برگزار شده است. دور آخر این نشست فوریه 2019 در سوچی روسیه برگزار شد و پیش از آن نیز نشستی به میزبانی تهران برگزار شده بود. احتمالا میزبان دور جدید این نشست ترکیه خواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها