عمان هرگونه رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

عمان هرگونه رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
سه شنبه 11 تير 1398 - 17:35

یک منبع رسمی در وزارت خارجه عمان ادعای مقامات صهیونیستی مبنی بر وجود رابطه رسمی میان تل آویو و مسقط را تکذیب کرد.

العالم - آسیا

پس از ادعای «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) مبنی بر وجود روابط رسمی میان تل آویو و مسقط، وزارت خارجه عمان این ادعا را کذب دانست.

صفحه رسمی وزارت خارجه عمان در توئیتر به نقل از یک منبع مطلع نوشت که آن‌چه برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص روابط میان عمان و اسرائیل نوشته‌اند، صحت ندارد.

این مقام رسمی عمانی افزود: سلطنت عمان تلاش می‌کند تا شرایط دیپلماتیک را برای از سرگیری ارتباطات میان کشورهای بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای تحقق صلح میان تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اسرائیل فراهم سازد تا در نهایت به تشکیل کشور فلسطینی مستقل بیانجامد.

تکذیبیه وزارت خارجه عمان در حالی است که دو مرتبه در متن تکذیبیه از اصطلاح جعلی «کشور اسرائیل» استفاده شده است.

«یوسی کوهن» رئیس موساد امروز (دوشنبه) طی سخنرانی در همایش امنیتی «هرتزلیا» با بیان اینکه رژیم صهیونیستی روابط وسیعی با برخی کشورهای عربی دارد گفت که «وزارت خارجه اسرائیل در نشست‌های بعدی در عمان (حول موضوعات منطقه‌ای) نماینده خواهد داشت».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سوم آبان سال گذشته در سفری غیر منتظره وارد عمان شد و مورد استقبال «سلطان قابوس» قرار گرفت. این سفر پس از 22 سال اولین سفر یک مقام بلندپایه صهیونیستی به یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها