آشنایی با نحوه دریافت شماره شبا

آشنایی با نحوه دریافت شماره شبا
سه شنبه 11 تير 1398 - 18:53

نحوه دریافت شماره شبا در بانک های مختلف مشابه است، در اکثر موارد نحوه دریافت شماره شبا بانکی بصورت اینترنتی با مراجعه به سایت بانک، امکانپذیر است.

العالم _ ایران / اقتصادی

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت شماره شبا بانکی بپردازیم، شبا در واقع کوتاه شده شناسه حساب بانکی ایران می باشد و استانداری ملی است که در چارچوب استاندارد بین المللی IBAN قرار می گیرد. هدف از بکارگیری شبا این است که بین حساب های بانکی مختلف در بانک ها یکپارچه سازی ایجاد شود به دلیل این که هر کدام از بانک ها برای شماره گذاری حساب های مشتریان خود از روش های گوناگونی استفاده می کنند به همین دلیل انتقال پول بین بانک های مختلف با صرف شماره حساب دشوار خواهد بود به همین برای جابجا کردن پول بین بانک های مختلف نیاز به یک شکل یکپارچه وجود دارد. شبا در واقع شناسه یکتا هر حساب است که با استفاده از آن انتقال بین بانکی امکان پذیر است. شماره های شبا در ایران با IR آغاز می شود و به دنبال آن نیز 24 رقم دیگر می آید.



نحوه دریافت شماره شبا

نحوه دریافت شماره شبا بسیار آسان است و بسیاری از بانک ها این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده اند که به راحتی بتوانند شماره شبا حساب خود را دریافت کنند تا بتوانند انتقال بین بانکی را براحتی انجام دهند. بانک های مختلف از روش های مختلفی برای دریافت شماره شبا استفاده می کنند که دریافت از طریق مراجعه به سایت بانک مورد نظر و همچنین با بانک مورد نظر از راه های عمده دریافت شماره شبا است در ادامه به نحوه دریافت شماره شبا از چند بانک مهم اشاره خواهیم کرد.



دریافت شماره شبا بانک ملی

نحوه دریافت شماره شبا بانک ملی به دو صورت امکانپذیر است برای همین منظور می توانید به آدرس اینترنتی این بانک مراجعه کنید و از طریق منو دریافت شماره شبا، شبا خود را دریافت کند. برای همین منظور در کادر تعبیه شده شماره حساب بانک ملی خود را وارد کنید و دکمه تایید را بزنید در کمترین زمان ممکن شماره شبا شما نشان داده می شود دقت داشته باشید که شماره حساب خود را درست وارد کرده باشید. یکی دیگر از روش های دریافت شبا بانک ملت تماس با شماره تلفن 09622، تلفن گویای این بانک است پس از برقراری تماس با این شماره، عدد 5 را وارد کنید و شماره حساب خود را نیز وارد کرده و منتظر اعلام شماره شبا خود باشید. دریافت شماره شبا بانک ملی از طریق شماره کارت به صورت مستقیم امکان پذیر نیست برای همین منظور در ابتدا به یک خودپرداز مراجعه کنید و یک موجودی از حساب خود بگیرید در برگه موجودی شماره حساب شماره کارت نیز درج می شود و از طریق آن با استفاده از روش های گفته شده می توانید برای دریافت شماره شبا اقدام کنید.


دریافت شماره شبا بانک ملت

نحوه دریافت شماره بانک ملت نیز بدین گونه است که شما برای دریافت شماره شبا این بانک باید به نشانی اینترنتی آن مراجعه کنید و از طریق منو دریافت شماره شبا برای دریافت این شماره اقدام کنید برای دریافت کافی است که شماره حساب بانک ملت خود را وارد کنید و در زمان اندکی شماره شبا شما با اسم شما نمایش داده خواهد شد. تبدیل شماره کارت به شبا بانک ملت نیز به صورت مستقیم امکان پذیر نیست برای همین منظور در ابتدا باید به شماره حساب بانک ملت کارت خود دسترسی داشته باشید که با مراجعه به خودپرداز و دریافت موجودی می توانید شماره حساب خود را در برگه چاپ شده رویت کنید.



دریافت شماره شبا بانک تجارت

نحوه دریافت شماره شبا بانک تجارت نیز به صورت اینترنتی فراهم شده است و شما با مراجعه به آدرس اینترنتی سایت بانک تجارت به صورت آنلاین می توانید به شماره شبا این بانک دسترسی داشته باشید برای همین منظور از قسمت مشخص شده وارد صفحه دریافت شماره شبا بشوید و در کادر تعبیه شده شماره حساب خود را وارد کنید و بلافاصله می توانید شماره شبا را دریافت کرده و از آن برای عملیات انتقال بین بانکی استفاده کنید از همین قسمت می توانید با وارد کردن شماره شبا به شماره حساب خود نیز دسترسی داشته باشید.


دریافت شماره شبا بانک صادرات

نحوه دریافت شماره شبا بانک صادرات نیز آسان است و شما کافی است که به نشانی اینترنتی این بانک مراجعه کنید و از طریق منوی دریافت شماره شبا برای دریافت شماره شبا حساب خود اقدام کنید. برای همین منظور در کادر تعبیه شده شماره حساب خود را بدقت وارد کرده و دکمه تبدیل را بزنید بلافاصله شماره شبا شما با ذکر نام و نام خانوادگی شما ظاهر می شود و شما می توانید شماره شبا را برداشته و از آن استفاده کنید.


تبدیل شماره کارت به شبا



یکی از سوالات متداولی که در مورد نحوه دریافت شماره شبا بانکی پرسیده می شود این است که آیا تبدیل شماره کارت به شماره شبا امکانپذیر است یا خیر؟ برای دریافت شماره شبا تمام بانک ها شما نیازمند شماره حساب هستید لذا اگر به دنبال دریافت شما شماره کارت خود هستید در ابتدا باشد شماره حساب آن را بدست آورید برای همین منظور با مراجعه به یک خودپرداز و دریافت موجودی می توانید به شماره حساب خود دسترسی داشته باشید و سپس از طریق این شماره حساب می توانید با روش های گفته شده برای دریافت شماره شبا خود اقدام کنید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها