راستگرایان افراطی نقشه قتل ۲۰۰ سیاستمدار آلمانی را کشیده بودند

راستگرایان افراطی نقشه قتل ۲۰۰ سیاستمدار آلمانی را کشیده بودند
چهارشنبه 12 تير 1398 - 14:56

دویچه وله گزارش داد راست گرایان افراطی آلمان نقشه داشتند که ۲۰۰ سیاستمدار دیگر آلمانی را همانند فرماندار شهر کاسل به قتل برسانند.

العالم ـ اروپا

به گزارش شبکه دویچه وله آلمان سازمان اطلاعات داخلی آلمان اسناد و پرونده یک گروه راست افراطی موسوم به «نورد کرویتس» (صلیب شمال) را در اختیار پارلمان این کشور قرار داده که قتل دست کم ۲۰۰ سیاستمدار دیگر این کشور را طراحی کرده و به این منظور کیسه‌هایی را نیز برای اجساد این سیاستمداران سفارش داده بودند.
بر این اساس مقام‌های امنیتی آلمان قصد دارند که اقدامات نظارتی علیه این گروه را بیشتر کنند، از این رو خواهان تأیید و مجوز کمیسیون ویژه پارلمان شده اند. مأموران امنیتی آلمان با این مجوز می‌توانند نامه‌ها و ارتباطات تلفنی مظنونان را کنترل کنند.
اسناد به دست آمده نشان می‌دهد در مورد بیش از ۳۰ نفر از اعضای این گروه تحقیقات قضایی در دست انجام است. این عده متهم هستند که برای انجام عملیات تروریستی و قتل برنامه‌ریزی کرده بودند.
طرح آنها تهیه ۲۰۰ کیسه حمل جسد به معنای آن است که این گروه برای ترور ۲۰۰ سیاستمدار آلمانی نقشه کشیده بود.
بیشتر اعضای این گروه افراطی که از طریق شبکه تلگرام باهم در ارتباط بودند، از نفرات سابق ارتش و پلیس، از جمله شماری از کارکنان سابق پلیس جنایی ایالت مکلنبورگ-فورپومن، واقع در شمال شرق آلمان بودند و به تسلیحات و مهمات ارتش و اداره پلیس آلمان هم دسترسی داشتند.
در همین رابطه دادستان شهر شورین مرکز ایالت مکلنبورگ-فورپومن اعلام کرد که درباره سه نفر از اعضای این گروه تحقیق می‌کند که متهم به سرقت حدود ۱۰ هزار گلوله و یک مسلسل از اداره پلیس هستند.
بنابر گزارش سرویس‌های امنیتی آلمان این افراد توانسته‌اند از طریق کامپیوترهای اداره پلیس یک «فهرست مرگ» متشکل از آدرس‌های دقیق ۲۰۰ سیاستمدار احزاب سوسیال دموکرات، اتحاد دموکرات مسیحی، حزب سبزها و چپ آلمان را برای قتل تهیه کنند.
این گروه افراطی همچنین فهرستی متشکل از ۲۵ هزار حامی و کمک‌کننده به پناهجویان در ایالت‌های مکلنبورگ-فورپومان و براندنبورگ نیز جمع‌آوری کرده است.
پیش تر دویچه وله گزارش داده بود که آمار نهادهای امنیتی آلمان از افزایش آشکار اقدامات خشونت‌آمیز با انگیزه راست‌گرایانه در این کشور حکایت دارد به گونه‌ای که وزیر کشور آلمان راست‌گرایی افراطی را «یک خطر واقعی» توصیف کرده است.
به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین اقدام افراط گرایان علیه سیاستمداران آلمانی، «گئورگ کسلر» ۳۴ ساله سیاستمدار حزب سبزها در برلین به دلیل توییتی که در مورد فعالان محیط زیست نوشت، تهدید به مرگ شده است.
گفتنی است در پی کشته شدن فرماندار شهر کاسل در ایالت هسن آلمان به دست یک فرد افراطی، نگرانی‌ها از تکرار چنین اتفاقاتی علیه دیگر مقامات آلمانی افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها