مسکو، گفت‌و‌گوی مستقیم دمشق و کُردهای سوری را خواستار شد

مسکو، گفت‌و‌گوی مستقیم دمشق و کُردهای سوری را خواستار شد
چهارشنبه 12 تير 1398 - 16:18

وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در مسکو ضمن تاکید بر لزوم احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، گفت‌و‌گوهای مستقیم بین دمشق و گروه‌های کُرد مستقر در شمال سوریه را خواستار شد.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در مسکو درباره نیاز سوریه به مذاکرات گروه‌های کُرد سوری با دولت مرکزی در دمشق با که در شمال این کشور مستقر هستند، صحبت کرده است.

به نوشته شبکه کُردزبان عراقی «روداو»، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگار این شبکه درباره «حقوق کردها»، ضمن تاکید بر لزوم احترام گذاشتن به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، خواستار گفت‌و‌گوهای مستقیم بین دمشق و گروه‌های کُرد مستقر در شمال این کشور شده است.

به گفته او، روسیه از آغاز روند مذاکرات در سوریه برای حل بحران در این کشور، «متوجه این نکته شده بود که منافع همه گروه‌های قومی و مذهبی جامعه سوریه شامل کُردها باید در نظر گرفته شود».

دیپلمات ارشد روس اعلام کرد که از آغاز روند مذاکرات آستانه در سال ۲۰۱۸ مسکو بر لزوم حضور نماینده کُردهای سوری تاکید کرده است.

به گفته لاوروف، کُردهای سوری هم علاقه خود را برای انجام چنین گفت‌و‌گویی نشان داده‌اند و مسکو از این موضوع استقبال می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها