موافقت معارضان سودان با گفت‌وگوی مستقیم با شورای نظامی

موافقت معارضان سودان با گفت‌وگوی مستقیم با شورای نظامی
چهارشنبه 12 تير 1398 - 18:16

همزمان با سفر هیأتی از اتحادیه عرب به خارطوم، معارضان سودان موافقت خود با گفت‌وگوی مستقیم با شورای نظامی را اعلام کردند.

العالم - آفریقا

ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) امروز چهارشنبه رسما موافقت خود با مشارکت در مذاکرات مستقیم با شورای نظامی تحت نظارت و میانجی‌گری اتیوپی را اعلام کرد.

در بیانیه این ائتلاف بر موافقت با دیدار با شورای نظامی به منظور بررسی نقاط اختلاف مربوط به تشکیل شورای حاکمیتی مشترک تأکید شده است.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، دو فرستاده اتحادیه آفریقا و اتیوپی روز سه‌شنبه(دیروز) در یک کنفرانس خبری گفتند که حاصل میانجی‌گری آن‌ها پیشنهادات سازنده‌ای بوده که در سند نهایی ذکر خواهد شد.

آن‌ها بر تشکیل یک شورای حاکمیتی به ریاستی فردی که ائتلاف معارضان معرفی خواهد کرد و تشکیل دولت مدنی تأکید کردند.

یکی از رهبران ائتلاف معارض سودان نیز گفت که پس از مشورت با یکدیگر درباره مذاکره مستقیم با شورای نظامی به توافق رسیده‌اند.

از سوی دیگر امروز چهارشنبه یک هیأت از اتحادیه عرب به منظور حمایت از تلاش‌های مربوط به دستیابی به توافق بین طرف‌های سودانی، وارد خارطوم شد.

خبرگزاری سودان (سونا) گزارش داد که هیأت اتحادیه عرب به ریاست «خلیل الزروانی» دستیار دبیرکل اتحادیه عرب در سفری سه روزه وارد خارطوم شد.

این هیأت قرار است دیدارهایی را با مسئولان سودانی و گروه‌های سیاسی برگزار کند.

اخیرا به دنبال حمله نیروهای امنیتی سودان به محل تحصن معترضان در خارطوم که در نتیجه آن دستکم ۱۰۰ نفر کشته شد، معارضان سودان مذاکره با شورای نظامی را به تعلیق درآوردند.

در همین ارتباط خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مسئول «قوی الحریة و التغییر» گزارش داد که شورای نظامی خواهان ریاست دائمی شورای حاکمیتی است و تأکید دارد که دوره انتقالی دو ساله باشد اما معارضان با این خواسته آن‌ها مخالف هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها