نماینده نبیه بری با خانواده 4 دیپلمات ایرانی اعلام همبستگی کرد

نماینده نبیه بری با خانواده 4 دیپلمات ایرانی اعلام همبستگی کرد
جمعه 14 تير 1398 - 19:23

"میشل موسی" رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان بر همبستگی لبنان با جمهوری اسلامی ایران و خانواده چهار دیپلمات ایرانی که ۳۷ سال پیش در خاک لبنان ربوده شدند، تاکید کرد.

العالم ـ لبنان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت روز جمعه میزبان مراسم سی و هفتمین سالگرد ربودن چهار دیپلمات ایرانی بود.

موسی که به نمایندگی از نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در این مراسم سخنرانی کرد، اظهار داشت: ما همبستگی خود با جمهوری اسلامی ایران و خانواده چهار دیپلمات ایرانی را اعلام می‌کنیم و از نیروهای صلح طلب و دولت‌های دوست و سازمان‌های بین المللی ذی ربط می‌خواهیم صدای خود را برای برملا کردن ادعاهای دروغین دشمن صهیونیستی بالا ببرند.

وی از ربودن دیپلمات های ایرانی در خاک لبنان با هدف خدشه دار کردن روابط دو کشور ابراز تأسف کرده و گفت: این جنایت تا زمانی که سرنوشت این چهار دیپلمات مظلوم روشن نشود، لکه ننگی بر پیشانی انسانیت باقی می‌ماند.

نماینده نبیه بری ادامه داد: سالگرد این حادثه دردناک درحالی برگزار می‌شود که کشور دوست جمهوی اسلامی ایران با تحریم اقتصادی ظالمانه‌ای رو به رو است که هدف از آن به زانو درآوردن اراده این کشور به نفع طرح های دشمن صهیونیستی است.

وی اظهار داشت: ۳۷ سال از این جنایت دردناک در خاک لبنان می‌گذرد؛ جنایتی که نقض آشکار کنوانسیون وین و تمام معاهدات بین المللی مرتبط با آن مبنی بر مصونیت و سلامت نمایندگان دیپلماتیک است.

موسی گفت: ۳۷ سال پیش این جنایت در خاک لبنان در حالی رخ داد که رژیم اشغالگر اسرائیل معاهده وین و تمام اصول و قوانین و نیز منشورهای بین المللی که ضامن سلامت و مصونیت نمایندگان دیپلماتیک هستند، آشکارا نقض کرد.

وی اظهار داشت: از آن زمان تاکنون اسرائیل به دنبال انکار مسئولیت مستقیم خود در این جنایت است و می کوشد از آن شانه خالی کند و تحت عناوین مختلف گمراه کننده به دنبال از بین بردن این موضوع و حذف آن است، اما سیاست پشت کردن به این واقعیت جنایتکارانه، اراده نیروهای صلح جو و حامی حقوق ملت‌ها و مبارزه با ظلم و اشغالگری را برای پیگیری این موضوع و روشن کردن سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی با استفاده از تمام راه‌های قانونی و بازگرداندن آنان به خانواده و وطن خود را تضعیف نمی‌کند.

موسی تاکید کرد: از دشمن صهیونیستی که تمام قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته و سرزمین فلسطین را به اشغال درآورده و به دنبال زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین و یهودی سازی آن است، عجیب نیست که به ربودن دیپلمات‌ها اقدام کند؛ این همان رژیمی است که حقوق یک ملت را به طور کامل زیر پا گذاشته است.

به گزارش ایرنا، امروز چهاردهم تیرماه، سی و هفت سال از واقعه ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی به نام‌های سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان عکاس خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست مزدوران رژیم صهیونیستی در نقطه ایست بازرسی "برباره " در شمال لبنان می‌گذرد.

جنایت ربودن چهار دیپلمات ایرانی در سال ۱۹۸۲ به وقوع پیوست، با گذشت حدود چهار دهه از ربوده شدن این افراد هنوز از سرنوشت آنان اطلاعات روشنی در دست نیست.

پربیننده ترین خبرها