کشکول العالم/

از نیکی میناج تا نصب مجسمه آزادی در جده!

از نیکی میناج تا نصب مجسمه آزادی در جده!
شنبه 15 تير 1398 - 19:41

کسی که تصمیم های هیئت رفاه سعودی به ریاست ترکی آل الشیخ که بدون هیچ واسطه ای دستوراتش را از محمد بن سلمان دریافت می کند را دنبال کند، آنچه که در سرزمین حرمین شریفین اتفاق می افتد را باور نمی کند که این هیئت نه فقط جنبه های تندروی زندگی آمریکایی، بلکه همه جنبه های این سبک زندگی را به صورت کامل و یکجا وارد عربستان کرده است.

العالم - كشكول

به نظر می رسد بن سلمان که در همه چیز از جنگ گرفته تا همراهی با صهیونیست ها و بازداشت کودکان و علمای سعودی و سر بریدن آنان با شمشیر دست داشته، امروز با قدرت تمام در انتشار رذالت های آمریکایی به زشت ترین حالت آن دست زده، تا شاید بتواند جامعه جوان سعودی که سال ها در محاصره تفکر وهابیت بوده را به نوعی به سوی غرب متمایل کند.

تفکری که به گفته آمار کشورهایی که به بلای وهابیت تکفیری دچار شده اند، سعودی ها را در لیست تروریست هایی که یا خود را منفجر کرده اند یا در جنایت های دیگر تکفیری ها شرکت داشته اند در صدر قرار داده است.

مردم بیچاره عربستان ناگهان و بدون هیچ مقدمه ای با هجمه "داعش" گونه البته این بار از نوع آمریکایی آن مواجهه شدند. آنها به جای اینکه شاهد ساختن سالن های تئاتر و برپایی اجراهای جهانی خارق العاده یا برپایی کنسرت موسیقی معروف ترین موسقیدان های دنیا باشند، در یک شبانه روز خود را در برابر کلوپ های مختلط دیوانه وار دیدند، مسئله ای که باعث شد جوانان سعودی به این نتیجه برسند که این چیزی که بن سلمان آن را "رفاه" می نامد تنها جایگزین برای وهابیت است که القاعده، طالبان، داعش، النصره، بوکوحرام و سایر گروه های تروریستی را به وجود آورده است.

بن سلمان امروزه جوانان سعودی را بین دو گزینه قرار داده است، یا اینکه داعشی باشی و خود را بین مردم منفجر کنی، یا اینکه تبدیل به فردی بی بند و بار بشوی که باز هم خود را بین مردم منفجر خواهی کرد.

به نظر شما چرا نیکی میناج خواننده و رقاص آمریکایی باید در عربستان کنسرت خود را برگزار کند؟! کیست که نداند این رقاص عادت دارد در کنسرت هایش برهنه شده و برهنگی را نوعی فرهنگ می داند؟ این جدای از این نکته است که وی اساسا از اسلام تنفر دارد و کینه اش از مسلمانان را هیچ گاه پنهان نکرده است و ترانه هایی خوانده که توهین مستقیم به اسلام است. آیا شخص بهتری از میناج در آمریکا وجود نداشت؟! چرا بن سلمان وی را برای برگزاری کنسرت در جده انتخاب کرده است؟! آیا این تصمیم برای اهانت به اسلام و مسلمانان در سرزمین نزول وحی برنامه ریزی نشده است؟!

بن سلمان به همین هم اکتفا نکرده، اخیرا وی دستور داده تا تمثالی بزرگ از مجسمه معروف آزادی آمریکایی در جاده ساحلی شهر جده نصب کنند تا به ظن خود مردم سعودی را با فرهنگ آمریکایی بیشتر آشنا کند!!

مصیبت اینجاست که جوانان سعودی به جای انتقاد از تلاش برای گسترش روحیه شکست خوردگی و احساس پستی که فرهنگ اصیل عربی(نه فرهنگ ساختگی وهابیت) را لکه دار می کند به مسئله حاشیه ای مانند بازگشت"بت ها" به سرزمین حرمین شریفین می پردازند!

در آخر جا دارد که با سعودی ها ابراز همدردی کنیم، کسانی که قرن ها با فتواهای پوچ که از فطرت انسانی بسیار فاصله داشت زندگی کرده و امروز مجبورند در فرهنگ بی بند و بار آمریکایی که باز هم با فطرت انسانی فاصله دارد غرق شوند.

پربیننده ترین خبرها