غوغای شبانه یمنی ها؛

حمله پهپادی به پایگاه‌های نظامی مهم در فرودگاه ابها/ شلیک چهار موشک زلزال 1 به مواضع ائتلاف سعودی در جنوب یمن

حمله پهپادی به پایگاه‌های نظامی مهم در فرودگاه ابها/ شلیک چهار موشک زلزال 1 به مواضع ائتلاف سعودی در جنوب یمن
شنبه 15 تير 1398 - 22:33

پهپادهای یمنی شامگاه شنبه پایگاه‌های نظامی مهمی را در فرودگاه بین‌المللی ابها هدف قرار دادند و باعث توقف فعالیت‌های این فرودگاه شدند.

العالم _ یمن

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای یمن خبر داد که پهپادهای یمنی پایگاه‌های نظامی مهمی را در فرودگاه بین‌المللی ابهاء هدف قرار دادند.

وی اعلام کرد که این حمله باعث تعطیلی فرودگاه و توقف پروازهای ورودی و خروجی به این فرودگاه بین‌المللی شد.

ساعتی پیش نیز ارتش یمن اعلام کرد که با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) آشیانه‌های جنگنده‌های سعودی را در فرودگاه جیزان (جنوب غربی) هدف قرار داده است.

همچنین؛ ارتش یمن شامگاه شنبه (۱۶ تیر) از شلیک چهار فروند موشک از زلزال یک به مواضع نیروهای متجاوز به این کشور خبر داد.

شبکه المسیره گزارش داد که ارتش یمن با این موشک‌ها مواضع «نیروهای مزدور» ائتلاف سعودی را در منطقه «الوازعیه» تعز (جنوب) هدف قرار داده و بر اثر آن شماری از متجاوزان کشته یا زخمی شده‌اند.

شهر تعز و برخی ار مناطق آن در کنترل نیروهای دولت نجات ملی یمن (صنعاء) است و تلاش‌های ائتلاف سعودی طی ماه‌های گذشته برای اشغال این شهر شکست خورده است.

ارتش یمن بامداد امروز شنبه نیز از موشک‌های بالستیک زلزال علیه مواضع متجاوزان استفاده کرد و دو فروند از این نوع موشک را به مواضع نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی در «الجحملیه» تعز شلیک کرد و پس از آن، این مناطق را زیر آتش توپخانه‌ای خود قرار داد.

یمن از ابتدای سال ۹۴ آماج حملات هوایی و زمینی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی است و این ائتلاف حمایت از دولت مستعفی یمن را بهانه‌ای بر حمله به این کشور فقیر عربی قرار داده است. نتیجه این حملات چیزی جز کشتار نزدیک به ۵۰ هزار نفر یمنی که ۷۵۰۰ نفر از آن‌ها کودک بوده، برای متجاوزان نداشته است.

پربیننده ترین خبرها