مسجدسلیمان لرزید/ 1 کشته و 104 مجروح تلفات زمین‌لرزه

مسجدسلیمان لرزید/ 1 کشته و 104 مجروح تلفات زمین‌لرزه
دوشنبه 17 تير 1398 - 11:54

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۴ تیم ارزیاب و یک فروند بالگرد به خوزستان اعزام شده و خسارت‌هایی که تا به حال گزارش شده در حد ریزش دیوار برخی منازل است.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر در عمق 17 کیلومتری زمین، حوالی مسجدسلیمان استان خوزستان را لرزاند.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 5.7
محل وقوع: استان خوزستان - حوالی مسجد سلیمان
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1398/04/17 11:30:33
طول جغرافیایی: 49.5
عرض جغرافیایی: 31.95
عمق زمین‌لرزه: 17 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
19 کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)
29 کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)
37 کیلومتری ایذه (خوزستان)

نزدیکترین مراکز استان:
104 کیلومتری اهواز
134 کیلومتری شهرکرد

تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی این زلزله ارائه نشده است.

براساس این گزارش، این زمین‌لرزه شدید در لرستان و اصفهان، شهرکرد، ایلام، همدان، یاسوج، کرمانشاه و شیراز نیز احساس شده است.

گفته شده در کویت هم این زلزله احساس شده است

براساس گفته حاجی‌زاده مدیر‌کل مدیریت بحران خوزستان این زلزله بین ایذه و مسجد سلیمان رخ داده است و گروه‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند و ستاد مدیریت بحران و گروه‌های امداد و نجات استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

برخی منابع محلی مسجدسلیمان از خسارات به منازل مسکونی خبر می‌دهند.

تصویری از خسارت‌های وارده براثر زلزله دقایقی پیش در مسجد سلیمان

گزارش لحظه به لحظه زلزله در مسجدسلیمان:

12:10| 4 تیم ارزیاب و یک فروند بالگرد به خوزستان اعزام شده است

مرتضی سلیمی در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اظهار کرد: 4 تیم ارزیاب و یک فروند بالگرد به خوزستان اعزام شده است و خسارت‌هایی که تا به حال گزارش شده در حد ریزش دیوار برخی منازل است.

وی تصریح کرد: به استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان هم آماده باش داده‌ایم. مردم می‌توانند برای درخواست کمک و یا ارائه گزارش از آمار خسارات و تلفات با شماره 112 تماس بگیرند.

12:22| فرماندار مسجد سلیمان:هنوز خسارات جانی گزارش نشده است

حیدر حجتی‌نیا فرماندار مسجدسلیمان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: گزارش‌های مقدماتی از تخریب و خسارت به چند منزل در این شهرستان حکایت دارد.

وی با بیان اینکه هنوز گزارشی مبنی بر خسارات جانی گزارش نشده است، افزود: بیشترین خسارات و خرابی منازل در منطقه گلگیر به وقوع پیوسته است.

فرماندار مسجدسلیمان اضافه کرد: تیم‌های امدادی به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده‌اند و کار بازدید از مناطق مختلف نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از وقوع زمین‌لرزه 5.7 ریشتری در مسجدسلیمان، وقوع دو زمین‌لرزه دیگر با شدت 3.9 و 4 ریشتر نیز در این منطقه گزارش شد.

12:30|مردم آرامش خود را حفظ کنند

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت‌ها اعلام نشده و تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

وی افزود: مردم آرامش خود را حفظ کنند تا از این حادثه به سهولت گذر کنیم.

13:05| فرماندار شهرستان مسجدسلیمان: 20 مجروح و 1 زخمی خسارت زلزله تا کنون

حیدر حجتی‌نیا ظهر امروز در تشریح آخرین خبرهای زلزله شهرستان مسجدسلیمان در گفت‌و‌گو بار خبرنگار فارس اظهار کرد: در پی وقوع چند زلزله امروز در این شهرستان یک پیرمرد به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله شدید دچار سکته شد و جان خود را از دست داد.

وی افزود: در پی از زمین لرزه‌ها نیز 20 نفر از اهالی شهرستان دچار آسیب‌دیدگی شده که مراکز درمانی منتقل شدند، طبق گزارشات اعلام شده نیز جراحات آنها سطحی بود و مشکلی حادی در این زمینه برای آنها به وجود نیامد.

فرماندار شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه در زمینه خسارات به دام خساراتی گزارش نشد بیان کرد: تیم‌های امدادی و کارشناسی بحران شهرستان برای بازدید از میزان خسارات و کمک به اهالی مناطق آسیب دیده به آنجا اعزام شدند.

حجتی‌نیا با اشاره به وارد شدن خسارت به یک جاده روستایی گفت: راه روستای جر یک نیز در پی زمین لرزه‌های امروز مسدود شد و تیم‌های امدادی و راه‌سازی به محل اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه خدمات برق، آب، گاز و تلفن در شهرستان هیچ مشکلی وجود ندارد اضافه کرد: بیش از 50 درصد از منازل مناطق روستایی دچار خسارت شده‌اند.

14:34| 46 مصدوم در زلزله امروز مسجدسلیمان

محمدامین زرگر سرپرست مرکز اورژانس خوزستان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در اثر زلزله مسجدسلیمان تاکنون 46 نفر مصدوم شدند که 43 نفر از آن‌ها در مسجدسلیمان و 3 نفر در ایذه هستند.

وی افزود: به دلیل شدت زلزله بیمارستان نفت مسجدسلیمان آسیب دید و در حال تخلیه است.

سرپرست مرکز اورژانس خوزستان عنوان کرد: تاکنون 12 دستگاه آمبولانس و 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس به مسجدسلیمان اعزام شد که در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

14:38| مشکلی در شبکه مخابراتی مسجدسلیمان وجود ندارد

عباس عباسی‌زاده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار کرد: با وجود وقوع زمین لرزه‌های شدید در این شهرستان و تخریب چند منطقه روستایی در گلگیر، شبکه مخابراتی شهرستان هیچ‌گونه آسیبی ندید.

وی افزود: در طول بحران طبیعی به وجود آمده در سطح این شهرستان، شبکه مخابراتی در وضعیت مناسب قرار داشت و هیچ‌گونه قطعی در این زمینه شاهد نبودیم.

رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان با اشاره به وقوع قطعی گسترده برق دراین شهرستان گفت: با این وجود به دلیل تعمیر باتری‌های شبکه موبایل در شهرستان، قطعی در زمینه مخابراتی صورت نگرفت ولی با این وجود نیز بررسی‌های لازم انجام شد

15:04| زیرساخت‌های شهری در زلزله آسیب ندیدند

شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان، اظهار کرد: در اثر وقوع زلزله امروز در مسجدسلیمان ۶۱ ساختمان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد تخریب شدند و دیوارهای حدود ۸۰ ساختمان ترک‌‌هایی پیدا کردند.

وی افزود: در این حادثه یک نفر فوت کرد و مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند و مصدوم با وضعیت وخیم نداریم.

شهردار مسجدسلیمان با اشاره به آسیب ۵ دستگاه خودرو در این زلزله، عنوان کرد: زیرساخت‌های شهری مسجدسلیمان در زلزله امروز آسیب جدی ندیدند اما آب و برق برخی مناطق قطع شد که با تلاش سازمان‌های آب و برق برخی نقاط وصل و بقیه مناطق تا ساعاتی دیگر وصل می‌شود.

15:32| 5 روستای منطقه ارزیابی شد/ راه ارتباطی برخی روستاها بسته است

مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در مصاحبه با شبکه خبر، اظهار کرد: کانون اصلی زمین‌لرزه امروز دهستان گلگیر در مسجدسلیمان بود که تاکنون ۷ پس‌لرزه منطقه را لرزاند که بزرگ‌ترین آن‌ها ۴.۷ ریشتر بود.

وی افزود: تاکنون ۴۵ نفر در این زلزله مصدوم شدند که ۴۲ نفر آن‌ها در مسجدسلیمان و ۳ نفر در ایذه بودند.

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور عنوان کرد: شهرستان‌های لالی، اندیکا، شوشتر، ایذه و باغملک در مورد ارزیابی قرار گرفتند و خسارت جانی و مالی از آن‌ها گزارش نشده است.

وی گفت: ۱۵ روستا ارزیابی شدند که در آن‌ها برخی خانه‌ها دچار ترک‌های جزئی و برخی نیز دچار ریزش دیوار شدند.

سلیمی گفت: در ۵ روستای دیگر منطقه که مورد ارزیابی قرار گرفتند ۸ باب منزل بیش از ۵۰ درصد دچار تخریب شدند.

وی افزود: راه دسترسی برخی روستاها نیز در اثر زلزله بسته شده است که بالگردهای هلال‌احمر به منظور ارزیابی و ارسال کمک‌های امدادی در منطقه در حال فعالیت هستند.

16:15| افزایش تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به 64 نفر

محمدامین زرگر سرپرست مرکز اورژانس خوزستان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در اثر زلزله 5.7 ریشتری صبح امروز در شهرستان مسجدسلیمان تاکنون 64 نفر مصدوم شدند که 60 نفر در مسجدسلیمان، 3 نفر در ایذه و یک نفر در باغملک بود.

سرپرست مرکز اورژانس خوزستان عنوان کرد: مصدومان در سه شهرستان مسجدسلیمان، ایذه و باغملک برای طی مراحل درمانی به بیمارستان‌ اعزام شدند.

18:50 | افزایش مصدومان زلزله مسجد سلیمان به 104 نفر

دکتر محمدامین زرگر، اظهار کرد: تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به 104 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: سه نفر از این مصدومان در ایذه و یک نفر در باغملک توسط تکنسینهای اورژانس 115 به مراکز درمانی انتقال یافتند.

لحظه وقوع زلزله پاساژ علاالدین ایذه

لحظه وقوع زلزله پاساژ علاالدین ایذه

فیلمی از زلزله مسجد سلیمان

فیلمی از زلزله مسجد سلیمان!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها