واکنش ترامپ به گزارش رسانه ها درباره بازداشت مهاجران

واکنش ترامپ به گزارش رسانه ها درباره بازداشت مهاجران
دوشنبه 17 تير 1398 - 12:42

رئیس جمهور آمریکا گزارش رسانه ها درباره مراکز بازداشت مهاجران در مرز مکزیک را «ساختگی» و «اغراق آمیز» توصیف کرد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش روز دوشنبه تارنمای آمریکایی هیل، دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: رسانه های "اخبار جعلی" و به ویژه نیویورک تایمزِ شکست خورده، گزارش هایی اغراق آمیز درباره مراکز بازداشت مهاجران منتشر می کنند.

وی افزود: اول از همه افراد نباید به طور غیرقانونی وارد کشور شوند و ما باید فقط در وهله نخست بر حفاظت از شهروندان خود متمرکز باشیم. گشت مرزی و دیگر دستگاه های پلیسی کار بزرگی را انجام داده اند. ما گفته ایم یک بحران وجود دارد- اخبار جعلی و دموکرات ها گفتند که این بحران ساختگی است.

انتقادها از وضعیت مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی به دنبال انتشار دو گزارش اداره بازرسی عمومی وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره وضعیت این مراکز در نزدیکی شهر ال پاسوی تگزاش و ریو گراند ولی در مرز مکزیک مطرح شد.

این اداره دیده بان دولتی در آمریکا از ازدحام شدید مهاجران در مراکز بازداشت مرزی، طولانی بودن پروسه نگهداری آنها و کثیف بودن بسیاری از آنها خبر داد.

تعدادی از وکلای بازدید کننده از ایست گشت مرزی در شهر کلینت تگزاس، اخبار مشابهی را درباره نحوه برخورد با مهاجران مطرح کرده‌اند. دولت ترامپ این گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از این مراکز را رد کرده است. «کوین مک آلوینان» سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز یکشنبه اتهامات درباره بدرفتاری با بازداشت شدگان و به ویژه کودکان مهاجر را بی اساس توصیف کرد.

کنگره آمریکا ماه گذشته با بودجه مرزی اضطراری به مبلغ ۴.۶ میلیارد دلار موافقت کرد اما با انتقاد شدید بعضی از قانون گذاران ترقی خواه در آمریکا مواجه شده است که چنین استدلال می کنند که این بودجه برای رفع مشکلات سیستماتیک در مراکز بازداشت مهاجران کافی نیست.

ترامپ از زمان روی کار آمدن اصطلاح اخبار جعلی درباره رسانه‌ها را که قبلاً موضوعی حاشیه‌ای بود باب کرده و به ویژه نیویورک تایمز را هدف قرار داده است. وی پیش تر در توئیتی درباره نیویورک تایمز نوشت این روزنامه در حال داستان سرایی دروغین درباره من است.

این نشریه آمریکایی از زمان ورود وی به کاخ سفید، همواره با نوشتن مقاله‌های تند، سیاست‌های داخلی و خارجی وی را زیر سئوال برده و از او انتقاد کرده است.

به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز چندی پیش در گزارشی با اشاره به اینکه ترامپ منفورترین شخصیت سیاسی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود، نوشت: تنها فرد قابل قیاس با ترامپ در تاریخ سیاسی آمریکا، «ریچارد نیکسون» است که حتی قبل از برملا شدن رسوایی واترگیت نیز شخصیتی منفور بود.

ترامپ در واکنش به این روزنامه در توئیتر نوشت: نیویورک تایمزِ شکست خورده در حال داستان سرایی‌های دروغین درباره من است. مسئولان این روزنامه حتی به دنبال تایید واقعیات یک داستان نیستند. یک داستان مضحک از یک رسانه جعلی.

ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز این روزنامه آمریکایی را «زامبی مهار نشدنی» توصیف کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها