در گفت‌وگو با العالم مطرح شد؛

رعب و وحشت آمریکایی ها از حزب‌الله در عراق؛ سخنگوی کتائب حزب‌الله، نقش این نیروها در برقراری امنیت در عراق را نشان می دهد

دوشنبه 17 تير 1398 - 19:55

سخنگوی گردانهای حزب الله عراق گفت: این نیرو نقش تعیین کننده ای در دفاع از عراق و اخراج اشغالگران و ایستادگی در برابر داعش و گروههای تکفیری دیگر داشته است.

العالم - عراق

محمد محی که مهمان برنامه "ضیف و حوار" شبکه العالم بود گفت: گردان‌های حزب‌الله گروهی جهادی است که در تاریخ جهادی و مقابله ملت عراق با نظام بعثی سرنگون شده و اشغالگری آمریکا که بزرگترین مواجه بود ریشه های عمیقی دارد.

وی افزود: گردا‌ن‌های حزب‌الله در آن زمان نزد ارتش امریکا و افسرانش به "مجموعه اشباح" معروف بود، چون بدون اینکه دشمن از آن و امکاناتش چیزی بداند می جنگید و این در حالی بود که به اعتراف افسران آمریکایی عملیات های گردان‌های حزب الله 80 درصد از عملیات های ضد آمریکایی در عراق را تشکیل می داد که در آن مرحله نقشی سرنوشت ساز را ایفا می کرد.

محی افزود: بعد از خروج اشغالگران از آمریکا، این بار آمریکایی ها با توطئه‌های جدید و با همراهی برخی گروه‌ها که در ساختن و حمایت از آنان مانند القاعده و دیگر گروهها استاد هستند به صحنه بازگشتند. سازمان جاسوسی آمریکا از میانه سال 2014 آخرین نسخه و بی رحمانه ترین این گروه ها یعنی داعش را وارد عراق کرد که توانست مساحت زیادی از عراق را اشغال کند، ما پیش از بروز داعش نسبت به تحرکات مشکوک در منطقه هشدار داده بودیم.

سخنگوی گردان‌های حزب الله در ادامه با اشاره به عملیات های این نیرو گفت: رزمندگان ما با تامین امنیت اطراف بغداد اجازه ندادند خطوط مقدم پایتخت توسط تروریست ها شکسته شود چرا که داعشی ها نقشه ای حساب شده برای اشغال بغداد و فرودگاه آن و نابودی ارتش عراق را به دستور آمریکا در سر می پروراندند. تحرک ما و باقی گروهای مقاومت باعث شد با پاکسازی اطراف فرودگاه بغداد و جاده به سمت سامرا نقشه دشمن در نطفه خفه شود. در خطرناکترین و استراتژیک ترین عملیات که عملیات جرف النصر (جرف الصخر) است گردان‌های حزب الله با پیشروی به موقع توانستند جای پای محکمی را برای عملیات آزادی منطقه به دست آوردند که معادلات امنیتی وسیاسی را تغییر داد.

محمد محی در ادامه گفت: از زمان حضور گردان های حزب الله در جرف النصر آمریکایی دریافتند که خطرناکترین سلاح برای تهدید اماکن مقدس، بغداد و مناطق همجوار آن را از دست داده اند چرا که خودروی های انتحاری در این منطقه آماده سازی و به سوی مناطق مسکونی فرستاده می شدند. به عنوان مثال انفجار تانکر حامل مواد نفتی در شهر حله که بیش از 600 نفر را شهید و زخمی کرد و آمریکایی ها برای پاکسازی این منطقه کوچکترین قدمی را برنداشتند. آمریکایی ها امروز بار دیگر از طریق برخی سیاستمداران سعی دارند توپ را به زمین خود برگرداند و با برچیدن کمربند امنیتی بغداد نیروهای وابسته به خود را جایگزین کنند اما حضور ما و حشد الشعبی که با دستور مستقیم حکومت و نیروهای امنیتی عراق فعالیت می کنند فرصت حضور دوباره در این منطقه را از آمریکا و مزدورانش می گیرد.

این مقام بلند پایه حزب الله عراق افزود: ما این منطقه را با فداکاری صدها شهید و متر به متر به سختی آزاد کرده ایم، برای همین نه آمریکا و نه غیر آن نباید دچار این توهم شوند که ما دست از این منطقه (کمربند امنیتی بغداد) خواهیم کشید چرا که اگر عقبنشینی کنیم یعنی به نقطه صفر بازگشته ایم، همان نقطه ای که بغداد و کربلا و نجف اشرف و باقی شهرهای جنوب تهدید می شدند. ما معتقدیم تنها دلیل نا آرامی امنیتی در عراق وجود غیر قانونی نظامیان آمریکایی است که به دلیل یک غفلت و شرایط امنیتی که بر عراق و وجود داعش پا به سرزمین ما گذاشتند و همه ما می دانیم که آمریکا و عربستان و امارات و دیگر کشورها از داعش حمایت می کردند و همچنان روی تروریست های داعش حساب باز می کنند.

محمد محی افزود: نظر صریح ما این است که هر مشکل امنیتی در عراق مربوط به حضور آمریکایی هاست و ما به آنها می گوییم اگر می خواهند نیروهای خود را حفظ کنند باید آنها را از عراق خارج کنند.

سخنگوی حزب الله عراق در پایان در خصوص شرایط سیاسی این کشور گفت: در صحنه سیاسی انتظار داریم در پارلمان و دولت عراق درخواست خروج نیروهای آمریکایی با جدیت تمام پیگیری شود زیرا آمریکایی ها خطر اول برای امنیت ملی ما هستند و بارها اعلام کرده اند که می خواهند از عراق در راستای تهدید سوریه و جمهوری اسلامی ایران و تمامی منطقه استفاده کنند. آنها با این کار عراق را پیش روی یک خطر امنیتی که نتایج ناگواری دارد قرار می دهند و باید تحمل تاوان حضورشان در عراق را داشته باشند چرا که حضوری غیر قانونی در خاک ما دارند. اگر قانونی در عراق تصویب نشود که به اخراج آمریکایی ها منجر نشود، جز مقاومتی سخت تر و قدرتمندتر از مابعد 2003 پیش روی ملت عراق چاره ای باقی نماند.

پربیننده ترین خبرها