پسر شاه فراری ایران در آغوش بن سلمان؛ چرا؟

پسر شاه فراری ایران در آغوش بن سلمان؛ چرا؟
دوشنبه 17 تير 1398 - 21:56

خبر:

بزودی رضا پهلوی فرزند شاه فراری ایران به درخواست محمد بن سلمان درویژه برنامه ای باهدف حمله به ایران نقش افرینی خواهد کرد .رضا پهلوی بابت این حضور دستمزد قابل توجهی از بن سلمان دریافت خواهد کرد

تحلیل:

- نفس راه اندازی شبکه تلوزیونی "ایران اینترنشنال"در دو سال پیش و دقیقاً در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و البته همزمان با مطرح شدن جدی بن سلمان در سپهر سیاسی عربستان نشان می‌دهد که از سویی از دیدگاه عربستان عملکرد رسانه هایی نظیر بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، من و تو و... در اثر گذاری بر افکار عمومی ایرانیان ناکام بوده است.

- دخالت مستقیم عربستان در تأسیس این شبکه و با بودجه ای 50 میلیون دلاری به شکلی سالیانه و البته با دخالت مستقیم "سعود القحطانی" مشاور و دست راست بن سلمان و کسی که در ماجرای قتل خاشقچی مجری مستقیم دستور بن سلمان معرفی شد،شاهدی محکم براین واقعیت است که بن سلمان در شرایط ناکامی در مواجهه با جمهوری اسلامی در منطقه، تغییر نظام در ایران را در قالبی باصطلاح فرهنگی به عنوان هدفی استراتژیک پیجویی می‌کند. تأملی در نگاه حاکم بر رسانه های بنسلمانی از امبی‌سی‌ها گرفته تا روتانا و تعقيب و تعميم آن بر "ايران اينترنشنال" موید این مساله است.

- ارتباط گیری "ایران اینتر نشنال" با سخنگوی گروه تروریستی "الاحوازی" و حمایت ضمنی از اقدام این گروه در حمله خونین به رژه نظامی و البته مردم بی دفاع اهواز درسال گذشته وتمرکز بر پوشش نشستها واخبار "گروهک منافقین"که درکارنامه خود حداقل ترور 17000 ایرانی را به ثبت رسانده اند اهداف ورویکردهای رژیم سعودی ازتاسیس این تلوزیون را نشان میدهد.

- استفاده از باصطلاح "نخبه های رسانه ای "شاغل دردیگر تلوزیونها ورسانه های ضد ایرانی وبکارگیری انها با حقوقی اغلب بیشتر ازدیگر رسانه ها نشان میدهد که بن سلمان دردشمنی باایران ازهیچ کوششی دریغ نمیورزد ودراین میان اجیر کردن مزدورانی ازجنس ایرانی سهل الوصولترین راهکار برای رسیدن به این هدف درنظر بن سلمان است.بدیهی است برای حکومت دو"هفته ای سعودی"با حداقل خرید نزدیک به 450 میلیارد دلار سلاح امریکایی چنین هزینه هایی بسیار ناچیز باشد.

- درمقابل "رضا پهلوی" فرزند شاه فراری ایران بناست به دعوت بن سلمان در ویژه برنامهای ضد ایرانی صفت مزدوری برای بن سلمان را بر مجموعه صفات منفی پیشین خود بیفزاید. درحالی که گمان میرود خزانه اموال دزدیده شده از ایران توسط شاهزاده فراری روبه اتمام گذاشته است، بنظر میرسد ولیعهد سابق با تن دادن به این مزدوری وپذیرش پیشنهاد کار ازسوی ولیعهد سعودی بدنبال ان است که با حضور درمقابل دوربین از پروسه "بفراموشی سپرده شدن" خود وخاندانش جلوگیری کند.عجیب آن است که ولیعهد سابق پس از فرار 41 سال پیش از ایران که در قالب مخالفتهای عمومی ایرانیان با نظام دیکتاتوری صورت پذیرفت هنوز به این باور نرسیده است که سابقه فراموش شدنش خالا عمری بیش از 40 سال دارد.

- شاید تذکر این نکته برای ولیهد سابق خالی از لطف نباشد که اساسا "چرخ روزگار به عقب برنمیگردد". اگر او اندکی مطالعه را بر فعالیتهای ضد ایرانیش در خلال این سالها میافزود یقیناً به این باور میرسید که در قرن 21 هیچ کس در دنیا طالب بازگشت رژیم استبدادی نیست و مدتهاست که رژیمهای پادشاهی در دنیا یا منسوخ شده اند و یا جز پوسته ای ظاهری از آنها باقی نمانده است.

- پیوند بن سلمان و رضا پهلوی را می‌توان "پیوند توطئه ها" نام گذاشت. البته شاید تماشای ویژه برنامه های ولیعهد سابق ایران با کارگردانی ولیعهد کنونی سعودی از "ایران اینترنشنال" در دنیای تلخ کنونی بتواند لحظات مفرح و طنز آلودی را برای مخاطبان فراهم آورد. البته این تماشای مفرح آنگاه به اوج خواهد رسید که گروهک منافقین چنانکه وعده کرده‌اند چشمانشان را بسته و دهانشان را باز کنند و به افشاگری علیه "کمدین و کارگردان" بپردازند.

پربیننده ترین خبرها