القحطانی و آل الشیخ مشتی نمونه خروار از مشاوران بن سلمان

القحطانی و آل الشیخ مشتی نمونه خروار از مشاوران بن سلمان
دوشنبه 17 تير 1398 - 22:37

علیرغم داشتن تمامی امکانات که عربستان برای افراد نزدیک خود فرآهم می کند، از تحصیل تا فرآهم کردن هر چیز که لازم دارند تا رسیدن به مصونیت که آنها را فوق قانون قرار می دهد، اما آنها این بار در ارائه نمونه ای واحد از مدیر و مسئولی یا مشاور موفق از بین آنها ناکام ماندند.

العالم - کشکول

سخت است که همه مقربان آل سعود را دنبال کنیم، منظور کسانی است که شغل های حساسی در دولت سعودی دارند که تعدادشان کم نیست اما ما می توانیم به دو نمونه اکتفا کنیم و مابقی را بر اساس این دو قیاس کنیم.

نممونه اول سعود القحطانی است، یکی از مهم ترین شخصیت های نزدیک به آل سعود جایی که منصب مشاور ولی عهد سعودی محمد بن سلمان را بر عهده داشت. این مرد علیرغم وجود امکانات و صلاحیت های فراوانی که داشت اما نماد مسئولی شکست خورده و خونریز و گردن کلفت است. او از حلقه نزدیک به بن سلمان بود که برای جنایت قتل خاشقجی برنامه ریزی کردند وی همچنین بر شکنجه فعالان زن حقوق بشر سعودی مستقیماً نظارت کرد تا جایی که خود شخصاً آنها خصوصاً لجین الهذلول را شکنجه و تهدید کرد.

عربستان امروز جنایات هولناکی را در حق معارضان سعودی و حتی کسی که موضعی بی طرفانه بگیرد را شاهد است. این تنها گوشه ای است از مشورت هایی که القحطانی به بالا دستی های خود می دهد است، چون می داند بالا دستی هایش چه می خواهند بشنوند برای همین نقش او در این خلاصه می شود که بالادستی های او به عزتی بر اساس گناه دست یابند بدون اینکه کسی به آنها حرفی بزند.

اما نمونه دوم که باز هم از شخصیت های نزدیک آل سعود است، رئیس هیئت رفاه سعودی ترکی آل الشیخ است. وی مناصب زیادی را در داخل عربستان و خارج دارد که شمارش آن از دست رفته است! او مشاور دیوان حکومتی، رئیس باشگاه الاهلی، مشاور خاندان حکومتی با مرتبه وزیر، رئیس شورای اداره ورزش عربستان، رئیس کمیته المپیک عربستان، همچنین رئیس افتخاری باشگاه التعاون، رئیس افتخاری هیئت مدیره الوحده در مکه مکرمه و مالک باشگاه بیرامیدز است.

اما کافی است که اسم ترکی آل الشیخ را در شبکه های اجتماعی جستجو کنی تا میزان قابل توجهی از رسواییها در داخل عربستان و خارج آن خصوصا در مصر را مشاهده کنید. او به زبانی هرز و اخلاقی بد و غرور خشک خود و زود خشمی خود مشهور است.

آخرین چیزی که چند روز پیش از وی در حساب کاربری اش در فیس بوک بود، پیامی بعد از شکست مصر و خروج آن از جام ملت های آفریقا منتشر شد که گفته بود: کسی به من ظلم نمی کند "مگر اینکه خدا از آن انتقام بگیرد"

این ادبیات را فقط نزدیکان به آل سعود به خوبی بلدند چرا که این شخص (آل الشیخ) معتقد است در حال پاسخ دادن به مصری هایی است که وجودش را در فوتبال مصر بر نمی تابیدند.

پربیننده ترین خبرها