بزرگداشت باشکوه سالروز شهادت آیت الله صدر

بزرگداشت باشکوه سالروز شهادت آیت الله صدر
سه شنبه 18 تير 1398 - 14:09

مردم عراق روز دوشنبه  سالروز شهادت محمد محمد صادق الصدر "قدس" و دو فرزند وی را همزمان باچهارم ماه ذی القعده برگزار کردند.

العالم - عراق

ده ها هزار عراقی در استان نجف اشرف جمع شده و مراسم تشییع نمادینی نزدیک مزار شهید صدر با حضور نمایندگان مجلس و مقامات دولتی و شمار زیادی از زائران و طلاب حوزه علمیه برگزار کردند.

حاضران در این مراسم با حمل تابوت نمادین شهید صدر و دو فرزندش، آن را از مزار محمد باقر صدر به قبر محمد صدر و دو فرزندش حمل کردند .

دراین مراسم افراد زیادی از استان های مختلف عراق و در راس آنان طلاب حوزه علمیه و دانشگاهیان شرکت داشتند و مجلس عزاداری و نوحه خوانی نیز در مزار شهید صدر برگزار شد.

مردم شهر نجف نیز از شامگاه یکشنبه تا بامداد دوشنبه برای اعلام وفاداری به شهید صدر راهپیمائی با شمع برگزار کردند .

گفتنی است شهید صدر و دو فرزندش مصطفی و مومل در عملیات ترور بزدلانه دستگاههای سرکوب گر رژیم بعثی صدام در شامگاه جمعه 4 ذی القعده 19 مارس 1999 به شهادت رسیدند.

"حسن کریم الکعبی " معاون اول رئیس مجلس ، با تسلیت گفتن به مردم عراق و مسلمانان و خانواده شهید صدر گفت : امروز باشکوه ترین خاطرات جهاد، قهرمانی و جانفشانی در راه اعتلای کلمه حق و مقاومت با رژیم استبدادی را با اکرام و احترام برگزار می کنیم .

"حمید الغزی"رئیس مجلس استان ذی قار نیز با تسلیت به همه عراقی ها و جهان اسلام به مناسبت شهادت محمد صادق صدر و دو فرزندش گفت : یکی از اهداف شهید صدر سرنگون کردن نظام طغیان گری و ستم و بازگرداندن کرامت و آزادی مردم بود وصدای فریاد وی علیه گردنکشی، پایه های طاغوت را تکان داد و به مردم عراق فرصت داد تا در برابر دیکتاتوری و استبداد بایستند ،از اینرو ما نیز با مردم عهد می بندیم برای ایجاد امنیت و ثبات و رفاه مردم ازاده و رسیدن به آن اهداف والا بیش از پیش تلاش کنیم .

"عمار الحکیم " رهبر جریان حکمت ملی نیز با تسلیت گفتن به مناسبت شهادت محمد صادق صدر با صدور بیانیه ای گفت : در سالروز شهادت دردناک شهید صدر و دو فرزندش که توسط بعثی های صدام ترور شدند،یاد وی را گرامی می داریم ، پیش ازوی نیز دهها تن از علما و فرزندان خاندان صدر و حکیم و دیگر بیوت بزرگ ترور شدند.

جنبش البشائر عراق نیز گفت: سید محمد پسر محمد صادق الصدر در برابر انحرافات رژیم سابق ایستاد .

این جنبش با صدوربیانیه ای گفت : در این مناسبت دردناک جا دارد برخی از موضع گیری های بزرگ شهید صدر را یاداوری کنیم وی در برابر ظلم و گردنکشی حاکمان جامعه و کشور درهمه زمنیه ها ایستاد، وضعیت به گونه ای بود که مردم تقریبا در برابر زورگویی های طاغوت تسلیم محض شده بودند.

اما با نهضت شهید صدر و ایستادگی وی در برابر طغیانگران و با توکل بر خدا و مسلح به علم و اخلاص واقتدا به سیره اجداد خود با همه صلابت وشجاعت و اخلاص ایستاد مردم هم دور وی جمع شدند و وی همانند ماه درخشانی در شب تاریک می درخشید.

چندین کشور به جز عراق نیز شاهد برگزاری مراسم یادبود شهادت صدر بود.

محمد مصطفی جمعه سرکنسول عراق در آلمان نیز در مراسم یادبود 21 امین سالروز شهادت صدر و دو فرزندش در شهرایسن المان شرکت کرد و شماری از ارزشها و معانی عالی که شهید صدر تا شهادتش ان را تثبت کرده بود را برشمرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها