رسیدگی دستگاه قضایی فرانسه به پرونده بدرفتاری دختر پادشاه سعودی با کارگر خود

رسیدگی دستگاه قضایی فرانسه به پرونده بدرفتاری دختر پادشاه سعودی با کارگر خود
چهارشنبه 19 تير 1398 - 09:59

دادگاهی در پاریس پایتخت فرانسه دیروز سه شنبه محاکمه "حصه" دختر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی را به اتهام بدرفتاری با کارگر خود آغاز کرد.

العالم - عربستان

در پرونده حصه آمده است که این شاهزاده سعودی روز 26 سپتامبر 2016 در آپارتمان اختصاصی خود در پاریس به محافظش دستور داد بود که کارگرش را تنبیه بدنی کند.

دادستان در جلسه محاکمه خواستار صدور حکم 6 ماه حبس تعلیقی و پرداخت جریمه ای به ارزش 6 هزار یورو شده است.

حصه به صورت غیابی محاکمه می شود و فقط محافظش به نام "رانی سعیدی" در جلسه دادگاه حضور دارد.

قرار بازداشت حصه دسامبر 2017 صادر شده بود و قاضی در قرار بازداشت اتهاماتی را همچون "همدستی برای برخورد خشونت آمیز عمدی" را به شاهزاده و محافظش به علت ضرب و شتم کارگری ساختمانی به نام "اشرف عید" در آپارتمان شاهزاده سعودی در غرب پاریس وارد کرده است.

قاضی دادگاه می گوید که شاهزاده حصه به کارگر گفته است که "باید این سگ بمیرد زیرا لیاقت زنده ماندن را ندارد" و به محافظش دستور داد که وی را تنبیه بدنی کند و محافظ نیز با کارگر برخورد فیزیکی کرد و وی را از ناحیه دست و صورت مجروح کرد و به وی گفت که باید پاهای شاهزاده را ببوسی.

کارگر آپارتمان شاهزاده سعودی به علت جراحات وارده گواهی 5 روز استراحت از پزشک دریافت کرده است.

حکم نهایی دادگاه پاریس روز 12 سپتامبر 2019 صادر خواهد شد.

دستگاه قضایی فرانسه مارس 2013 نیز حکم مصادره اموال "مها السدیری" همسر "نایف بن عبدالعزیز" ولیعهد پیشین سعودی را به جرم عدم پرداخت فاکتور 6 میلیون یورویی اقامت خود و 60 همراهش در هتل مجلل "شانگری – لا" در پاریس صادر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها